Българската "Булмаркет ДМ" влиза на румънския жп пазар

Заводът на компанията за биодизел.

Българската "Булмаркет ДМ" влиза на румънския жп пазар

Компанията ще обслужва трафик на групата в района на Букурещ и Плоещ, а после планира и разширение в посока Арад, Унгария и Западна Европа

Калина Горанова
5426 прочитания

Заводът на компанията за биодизел.

© Булмаркет


Българският търговец на горива "Булмаркет ДМ" влиза румънския жп пазар. Това ще се случи през дружеството "Юнайтед рейлуейс". То е дъщерна компания на българския жп превозвач част от групата - "Булмаркет рейл карго".

Дейността по румънските жп линии ще започне през април с два електрически и два дизелови локомотива, предоставени под наем от "Булмаркет ДМ". А в момента се набира персонал - машинисти, ревизор-вагони и началник-влакове. Офисът на компанията в Букурещ ще бъде открит на 5 април.

Първоначално дружеството ще обслужва съществуващия вече трафик на групата в района на Букурещ и Плоещ, а на по-късен етап се планира разширение в посока Арад, към Унгария и Западна Европа.

"Булмаркет ДМ" е базирана в Русе и е собственост на Станко Станков. Търговецът с пропан-бутан е голям товародател, като жп компанията на групата от години работи на българския пазар и има 11% дял по данни на самото дружество.

По румънски релси

В групата на търговеца на горива "Булмаркет ДМ" влиза и най-големият производител на биогорива в страната - "Астра биоплант" (с приходи от почти 2 млрд. лв. за 2019 г.). В последните години жп превозвачът на групата - "Булмаркет рейл карго", реши да промени профилирането си, което беше основно в превозите на горива (включително и на други компании, като "Лукойл" например), и да започне да предлага по-комплексна услуга.

От последния отчет на дружеството за 2019 г. се вижда, че приходите му са близо 30 млн. лв. Разпределението на приходите от продажби показва, че на второ и трето място след българския пазар са Турция и Румъния, тъй като превозите между Западна Европа и Турция с влак от година са едни от най-атрактивните за големите международни жп компании.

Дружеството "Юнайтед рейлуейс" е регистрирано през 2020 г. и притежава лиценз за извършване на железопътни превози, както и сертификат за безопасност, обяви координаторът на проекта Станимир Сяров. От компанията съобщават, че вече има и договор за достъп до железопътната инфраструктура на Румъния.

От превозвача обясняват решението си за разгръщане на север и създаване на румънско подразделение с "развитието на дейността и спомагане работата на другите дружества от групата в редовния им жп трафик от и за Румъния и Западна Европа". Целта е чрез "Юнайтед рейлуейс" да се намали драстично времето за престой на влаковите композиции в граничния преход Русе - Гюргево чрез оптимизиране на процесите при преминаване през границата и така да се подобри качеството на услугата.

Без подизпълнители

От компанията обясняват, че "Булмаркет рейл карго" има договори с възложители, развиващи търговска дейност в България и Румъния, като има и румънски клиенти с доставки за България. Чрез създаденото ново дружество се премахва необходимостта за търсене на подизпълнители на румънска територия.

Освен това "Юнайтед рейлуейс" ще обслужва и дейността на "Булмаркет" на територията на Румъния, свързана с двата терминала за пропан бутан в Гюргево и Галац. Компанията е един от основните снабдители на биодизел на румънския пазар, като работи с големите рафинерии и търговци.

Композициите ще бъдат с вагони, предоставени от клиентите или наети от "Булмаркет". "По този начин се цели да се гарантира необходимото качество и добра връзка между производствените мощности и складове на международните клиенти, работещи на румънския и българския пазар", обясняват от там.

Българският търговец на горива "Булмаркет ДМ" влиза румънския жп пазар. Това ще се случи през дружеството "Юнайтед рейлуейс". То е дъщерна компания на българския жп превозвач част от групата - "Булмаркет рейл карго".

Дейността по румънските жп линии ще започне през април с два електрически и два дизелови локомотива, предоставени под наем от "Булмаркет ДМ". А в момента се набира персонал - машинисти, ревизор-вагони и началник-влакове. Офисът на компанията в Букурещ ще бъде открит на 5 април.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове
Close
Бюлетин
Бюлетин

Вечерни новини

Най-важното от деня. Всяка делнична вечер в 18 ч.


0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал