Българската "Булмаркет ДМ" влиза на румънския жп пазар
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Българската "Булмаркет ДМ" влиза на румънския жп пазар

Заводът на компанията за биодизел.

Българската "Булмаркет ДМ" влиза на румънския жп пазар

Компанията ще обслужва трафик на групата в района на Букурещ и Плоещ, а после планира и разширение в посока Арад, Унгария и Западна Европа

Калина Горанова
3599 прочитания

Заводът на компанията за биодизел.

© Булмаркет


Българският търговец на горива "Булмаркет ДМ" влиза румънския жп пазар. Това ще се случи през дружеството "Юнайтед рейлуейс". То е дъщерна компания на българския жп превозвач част от групата - "Булмаркет рейл карго".

Дейността по румънските жп линии ще започне през април с два електрически и два дизелови локомотива, предоставени под наем от "Булмаркет ДМ". А в момента се набира персонал - машинисти, ревизор-вагони и началник-влакове. Офисът на компанията в Букурещ ще бъде открит на 5 април.

Първоначално дружеството ще обслужва съществуващия вече трафик на групата в района на Букурещ и Плоещ, а на по-късен етап се планира разширение в посока Арад, към Унгария и Западна Европа.

"Булмаркет ДМ" е базирана в Русе и е собственост на Станко Станков. Търговецът с пропан-бутан е голям товародател, като жп компанията на групата от години работи на българския пазар и има 11% дял по данни на самото дружество.

По румънски релси

В групата на търговеца на горива "Булмаркет ДМ" влиза и най-големият производител на биогорива в страната - "Астра биоплант" (с приходи от почти 2 млрд. лв. за 2019 г.). В последните години жп превозвачът на групата - "Булмаркет рейл карго", реши да промени профилирането си, което беше основно в превозите на горива (включително и на други компании, като "Лукойл" например), и да започне да предлага по-комплексна услуга.

От последния отчет на дружеството за 2019 г. се вижда, че приходите му са близо 30 млн. лв. Разпределението на приходите от продажби показва, че на второ и трето място след българския пазар са Турция и Румъния, тъй като превозите между Западна Европа и Турция с влак от година са едни от най-атрактивните за големите международни жп компании.

Дружеството "Юнайтед рейлуейс" е регистрирано през 2020 г. и притежава лиценз за извършване на железопътни превози, както и сертификат за безопасност, обяви координаторът на проекта Станимир Сяров. От компанията съобщават, че вече има и договор за достъп до железопътната инфраструктура на Румъния.

От превозвача обясняват решението си за разгръщане на север и създаване на румънско подразделение с "развитието на дейността и спомагане работата на другите дружества от групата в редовния им жп трафик от и за Румъния и Западна Европа". Целта е чрез "Юнайтед рейлуейс" да се намали драстично времето за престой на влаковите композиции в граничния преход Русе - Гюргево чрез оптимизиране на процесите при преминаване през границата и така да се подобри качеството на услугата.

Без подизпълнители

От компанията обясняват, че "Булмаркет рейл карго" има договори с възложители, развиващи търговска дейност в България и Румъния, като има и румънски клиенти с доставки за България. Чрез създаденото ново дружество се премахва необходимостта за търсене на подизпълнители на румънска територия.

Освен това "Юнайтед рейлуейс" ще обслужва и дейността на "Булмаркет" на територията на Румъния, свързана с двата терминала за пропан бутан в Гюргево и Галац. Компанията е един от основните снабдители на биодизел на румънския пазар, като работи с големите рафинерии и търговци.

Композициите ще бъдат с вагони, предоставени от клиентите или наети от "Булмаркет". "По този начин се цели да се гарантира необходимото качество и добра връзка между производствените мощности и складове на международните клиенти, работещи на румънския и българския пазар", обясняват от там.

Българският търговец на горива "Булмаркет ДМ" влиза румънския жп пазар. Това ще се случи през дружеството "Юнайтед рейлуейс". То е дъщерна компания на българския жп превозвач част от групата - "Булмаркет рейл карго".

Дейността по румънските жп линии ще започне през април с два електрически и два дизелови локомотива, предоставени под наем от "Булмаркет ДМ". А в момента се набира персонал - машинисти, ревизор-вагони и началник-влакове. Офисът на компанията в Букурещ ще бъде открит на 5 април.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност.