На прощаване властта даде летище София

До седмици ще го управлява фонд. Въпреки спорната процедура, голямата отстъпка от властта и политическите протести на финала

Отдаването на концесията на летище София беше най-съществената сделка на Росен Желязков
Отдаването на концесията на летище София беше най-съществената сделка на Росен Желязков
Отдаването на концесията на летище София беше най-съществената сделка на Росен Желязков    ©  Велко Ангелов
Отдаването на концесията на летище София беше най-съществената сделка на Росен Желязков    ©  Велко Ангелов
Бюлетин: Вечерни новини Вечерни новини

Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"

На последното си заседание преди новия парламент, в който ГЕРБ губи властта, кабинетът на премиера Бойко Борисов гласува финално бъдещето на концесията на летище София.

Дружества на базирания в Париж фонд Meridiam в партньорство със строителя Strabag (1%), обединени в софийската компания "Соф кънект", си издействаха да не плащат концесионно възнаграждение през първите 10 години, а да платят въпросните 245 млн. евро през последните 35 години на договора. Голяма част от тях ще бъдат изядени от инфлацията. А по-сметките на Ивайло Мирчев от "Да, България" нетната загуба за страната ще е 98.8 млн. евро.


Архивът на "Капитал"

Статията, която искате да прочетете е част от архива на "Капитал", който е достъпен само за абонати. Той включва над 200 000 стати с всичко за бизнеса, политиката и обществото в България от 1993 г. насам.

Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

2 лв. / седмица за 12 седмици * Към офертата

Всички абонаменти планове

* Aбонамент за Капитал - 2 лв./седмица през първите 12 седмици, а след това - 7.25 лв./седмица. Абонаментът Ви ще бъде подновяван автоматично и таксуван на месечна база. Може да прекратите по всяко време. Само за нови абонати, физически лица.

8 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    svetlozar_savov avatar :-P
    SS
    • - 7
    • + 3

    ...Третият плюс е, че рискът в момента остава за концесионера, който взима летище в един тежък момент за авиацията и сериозен спад на полетите. При 7.1 млн. пътници през 2019 г. през 2020 г. те са били 2.9 млн. Или държавата няма да трябва да решава финансовите проблеми на финансово затъваща държавна аерогара...
    Само за това управляващите заслужават адмирации - получи се нещо като играта на Черен Петър - аерогара ! Държавата се освободи от горещия картоф , щото ако слушахме БеСеПарите трябваше да покрива загубите от нашите данъци ...

    Нередност?
  • 2
    toshiro avatar :-|
    Lazar Petrov
    • - 4
    • + 1

    До коментар [#1] от "SS":

    точно така. по важното е най-накрая да имаме летище от което да не се срамуваме.

    Нередност?
  • 3
    blagocvetanov avatar :-|
    Blagovest Cvetanov
    • - 1
    • + 7

    Предполагам когато дойде време да се плащат концесиите, след 10 години, концесионерът рязко ще изчезне...

    Нередност?
  • 4
    043 avatar :-P
    043
    • - 3

    "Многократно от фонда пред "Капитал" са отричали да имат каквито и да било връзки с тези двама местни бизнесмени."
    Значи ако Дебелия и Киро са в играта, кофти... корупция! А ако Прокопи купи Дамяница и Каолин на безценица, виж това е друга работа! Чиста сделка! Нали Костов? Нали Николов?

    Нередност?
  • 5
    susedkata avatar :-|
    Любопитната Съседка
    • + 5

    Корупция в колосални размери. Веднага СЛЕД изборите. Гарантирано от ГЕРБ.

    Нередност?
  • 6
    baj_ganyo avatar :-|
    Бай Ганьо
    • + 3

    Интересно лице - всички ли народни предатели имат тази липса на блясък в очите?

    Нередност?
  • 7
    aussie avatar :-|
    aussie

    Аз още не проумявам как можаха да го дадат на инвестиционен фонд и на строителна компания когато имаха 4 доказани летищни оператори желаещи да го вземат. Някои и с по-добри оферти.
    Корумпирани политически марионетки.

    Нередност?
Нов коментар