Варна и Бургас ще имат нови яхтени зони в пристанищата

Варна и Бургас ще имат нови яхтени зони в пристанищата

Поръчката за проектиране и изграждане на "Пристанищна инфраструктура" е за 11 млн. лв.

Калина Горанова
7094 прочитания

© Надежда Чипева


Държавно предприятие "Пристанищна инфраструктура" обяви поръчка за проектиране и изграждане на две яхтени зони - по една на пристанището Бургас и във Варна, плюс сервизна зона във Варна за ремонт и домуване на яхти.

,

Индикативната стойност на поръчката е 11 млн. лв. Разделена е на две позиции съответно за всеки град. Крайният срок за подаване на офертите е 18 май. Кандидатите ще имат 9 месеца за изпълнението - 2 за проектиране и 7 за изграждане. В момента и в двата града няма изградена яхтени пристанища, а работят няколко малки марини.

Какво предвиждат проектите

От по-детайлните описания на поръчката става ясно, че предвидената акватория за всяка от зоните ще бъде около 25 - 30 декара. Яхтеното пристанище в Бургас ще бъде на държавното Бургас - Изток 1, като останалата част от пристанището беше концесионирана от братята Кирил и Георги Домусчиеви. Това показва приложената карта пред зоната на Магазията. А във Варна на терминал Варна Изток в близост до паркинга и заведенията. Сервизната зона ще е в район Аспарухово - южна промишлена зона.

Яхтените зони ще се изграждат от система от понтони, свързани със съществуващата кейова конструкция и фиксирани с котви и вериги. Предвижда се и изграждане на необходимата брегова и плаваща инженерна инфраструктура (ток, вода, ВиК, отпадъци, гориво и др), необходими функционирането на зоните, а също и за безопасното швартоване и домуване на до 150 броя различни топове яхти. Това гласи описнието на поръчката.

Най-много ще са местата за лодки до 9 метра - 75 на брой или половината от марината, а за лодки от 20 до 25 метра ще има по 12 места.

С излаз на море

Проектите са част от по-големите идеи, които се развиват от повече от 10 години, за отваряне на двата града към морето, на което даде тласък влизането на страната в ЕС. На юг това е проектът "Супер Бургас", предвиждащ превръщането на пристанищната зона в нов градски център. Включена е цялата територия на Терминал Изток на бургаското пристанище. Част от задачите вече са изпълнени. Беше реконструирана зоната от 1-во до 4-то корабни места и се изгради международна Морска гара Бургас. Държавното "Пристанище Бургас" освободи 79 декара, използвани преди за товаро-разтоварна дейност, за яхтинг, пасажерско обслужване и рекреация. Ремонтиран беше и най-стария пристанищен склад "Магазия 1". Сега достъпът до вълнолома е свободен, има ресторанти, магазини, детски площадки.

Във Варна въпросът какво да се случва със пристанището също е от години, както и разработването на генерален план на пристанището, очертаващ дъгосрочните приоритети за развитие. "Предвид обществения интерес за отваряне на града към морето, се предвижда Зоната за обществен достъп да заеме цялата източна част от пристанищен терминал Варна-изток до корабно място №5", беше коментирал Ангел Забуров, генерален директор на държавното предприятие "Пристанищна инфраструктура". Идеята за развитие на публичната крайбрежна зона е тя да се превърне в градска крайбрежна зона с круизен терминал, нова яхтена марина, търговски, развлекателни и други туристически съоръжения.

Държавно предприятие "Пристанищна инфраструктура" обяви поръчка за проектиране и изграждане на две яхтени зони - по една на пристанището Бургас и във Варна, плюс сервизна зона във Варна за ремонт и домуване на яхти.

,

Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.

Влезте в профила си

Всеки потребител може да чете до 5 статии месечно без да има абонамент за Капитал.

Вижте абонаментните планове
Close
Бюлетин
Бюлетин

Вечерни новини

Най-важното от деня. Всяка делнична вечер в 18 ч.


0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход