НКЖИ поръчва нова система за управление на влаковете
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

НКЖИ поръчва нова система за управление на влаковете

НКЖИ поръчва нова система за управление на влаковете

Проектът ще струва около 5.8 млн. лв. и има за цел постигане на оперативна съвместимост с жп системите на ЕС

Калина Горанова
2729 прочитания

© Цветелина Белутова


Национална компания "Железопътна инфраструктура" ще изгражда система за управление на влаковата работа. Обществената поръчка е с индикативна стойност 5.870 млн. лв. без ДДС, като крайният срок за подаване на офертите е 20 май.

Системата се разработва с цел подобряване на планирането и управлението на влаковата работа, а също така и "в изпълнение на политиката на Европейската Комисия за изграждане на телематични приложения при пътническите и товарните жп превози в Транс-Европейската жп система". Или, иначе казано, да се осигури оперативна съвместимост със жп системите на Европейския съюз, който унаследи пъстра мозайка от национални жп системи.

Поръчката е разделена на два лота - проектиране и внедряване (5.8 млн. лв.), и втори - наблюдение и контрол на изпълнението, който ще е около 70 хил. лв.

Цели на проекта

Системата за управление на влаковата работа има за задача да автоматизира процесите по планиране, прогнозиране, управление и отчитане на влаковата работа, изчисляване на инфраструктурни такси, водене на статистика и подготвяне на данни за анализ в НКЖИ. Системата трябва да даде възможност на потребителите да получават справки в зависимост от пълномощията им, както и да създават допълнителни такива в зависимост от техните потребности и права за достъп. Веднъж създадена, системата следва да предоставя възможност за автоматично обновяване на справките с актуални данни.

Системата има множество подсистеми: централен указател и оперативна база данни; планиране на влаковата работа и капацитета на мрежата; ръководене и отчитане на влаковата работа и капацитета на мрежата; оперативна и статистическа отчетност и финансови разчети; изчисляване капацитета на жп мрежата; комуникация със съществуващи външни системи; управление на сигурността и т.н.

По време на проектирането, изработването и внедряването на системата трябва да се удовлетворят изискванията на Трансевропейската конвенционална железопътна система, пише в поръчката си НКЖИ. Тези изисквания включват общ интерфейс, централен указател и обмен на съобщения.

Изисквания към кандидатите

По отношение на икономическото и финансово състояние на участниците няма изисквания. Колкото до техническите и професионални способности, те трябва да са изпълнили дейности за услуги с предмет и обем, идентични или сходни с предмета и обема на поръчката през последните три години, считано от датата на подаване на офертата. Под това се разбира разработка и/или развитие, внедряване и поддръжка на минимум една информационна система в сферата на управление на транспорт.

Един от ключовите експерти трябва да има минимум 3 години опит в областта на управление на движението на влаковете и капацитета. А друг - минимум 3 години опит в областта на разработване и внедряване на информационни системи.

Национална компания "Железопътна инфраструктура" ще изгражда система за управление на влаковата работа. Обществената поръчка е с индикативна стойност 5.870 млн. лв. без ДДС, като крайният срок за подаване на офертите е 20 май.

Системата се разработва с цел подобряване на планирането и управлението на влаковата работа, а също така и "в изпълнение на политиката на Европейската Комисия за изграждане на телематични приложения при пътническите и товарните жп превози в Транс-Европейската жп система". Или, иначе казано, да се осигури оперативна съвместимост със жп системите на Европейския съюз, който унаследи пъстра мозайка от национални жп системи.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност.