Турция иска фериботна линия между Бургас и турското пристанище в Карасу

Правителството одобри да са създаде работна група, която да води преговори с турската страна

Възможно е откриването на фериботна линия между Бургас и турското пристанище Карасу. Това става ясно от правителственото решение да се сформира работна група, която да проучи възможностите за създаване на ро-ро линията между България и Турция. Тя ще има и задача да проведе преговори и да разгледа предложението на турската страна за откриването на фериботна връзка между Бургас и Карасу. От така формулираното съобщения явно инициативата е на турската страна.

Пристанище Карасу е разположено на азиатския бряг на Черно море, а разстоянието между него и българските пристанища в Бургас и Варна е около 150-180 морски мили. При ро-ро превозите по вода (Roll on/Roll off) могат да се натоварват целите автомобилни превозни средства.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
2 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    downhilladventure avatar :-|
    Dam Dam
    • - 1

    Първо да екзекутират онзи диктатор, преди да ги е погубил напълно.

    Нередност?
  • 2
    antipa avatar :-|
    D-r D
    • + 3

    Авторката, копи-пействането от инфопотока не придава качество. Качеството е в знанията и в мисленето след инфото. По-интересно щеше да бъде да поразсъждавате:
    1) Защо Констанца-Красу не проработи, а Бургас-Карасу ще? Баце помага на бившата си ли?
    2) С какво ще пълним феритата за Турция? Или линията ще вози турските тирове насам-натам, за да не се чупят по магистралата Му?

    Подсказвам ​всеизвестното за средно интелигентните:
    СО МАТ през 80-те, когато беше най-големия в Европа ТИР-оператор, имаше две много натоварени ро-ро линии:
    1) по Дунав - Видин-Виена, на която трейлърите се пренасяха с шлепове до Виена, където го посрещаха прицепи и ги разкарваха по цяла Западна Европа. И обратно;
    2) по Средиземно - с ж.п. от София/Пловдив до Бургас после Солун-Генуа-Марсилия-Барселона-Бургас.

    През 80-те ро-ро-тота на СОМАТ бяха транспортна революция за Европа. После, обаче, Европа закла държавната ни ("комунистическа") компания СО МАТ и отвори вратата си за финансираните от САЩ турски транспортни компании. Които и досега вършеят из ЕС.

    П.П. Не че се разстройвам, ама да питам уважаемата редакция: това е единствената статия, която съм отворил за май, а долу ми пише: Остават ви 1 свободни статии от общо 10 за този месец?
    Разглеждам това като ограничаване на предоставени ми непоискани права.

    Нередност?
Нов коментар