Тротинетките на Hobo започват работа и в Пловдив

Тeодор Рачев

Тротинетките на Hobo започват работа и в Пловдив

Компанията планира да излезе и на варненския пазар по-късно през годината

5967 прочитания

Тeодор Рачев

© Надежда Чипева


Българската компания за споделени електрически тротинетки Hobo започва да работи и в Пловдив - второто поред разширяване на фирмата извън София след Благоевград от излизането ѝ на пазара през лятото на 2019 г. Изпълнителният директор на Hobo Теодор Рачев коментира пред "Капитал", че екипът планира да разположи 100 електрически тротинетки по улиците на Пловдив, същият брой, с който фирмата започна и в София.

В края на 2020 г. един от конкурентите на Hobo, американската Lime, опита да влезе рязко на пловдивския пазар, но бързо се отказа. Причината според Lime беше, че общината работи бавно и е по-добре да има шоково влизане, след което да се правят правила, както до известна степен се случи и в София през 2019 г. Българската Hobo обаче пробва друг подход - с активен диалог между компанията и общината.

От София през Пловдив към морето

Рачев казва, че процесът по преговори с местната администрация е бил бърз и гладък. Изготвянето на проекта и работата по мерките, които трябва да се вземат предвид изпълнението на разширението, са се вместили в рамките на 2-3 месеца, "което за този вид бизнес е сравнително експедитивно". Малко преди одобряването на проекта на Hobo и изготвянето на нужния регламент, в Пловдив влезе и друга услуга за споделена мобилност - електрическите автомобили на Spark.

Рачев казва, че в момента текат и преговори за разширяване на фирмата във Варна. Тези планове са възможни благодарение на инвестицията от 255 хил. евро, които българският стартъп получи през януари, като основният инвеститор бе фонд-мениджъра към Фонда на фондовете Vitosha Venture Partners. Hobo използват сумата главно за разширяване на регионално ниво в големите български градове, увеличаване на броя на тротинетките и предстоящо подобряване на услугите с нови членове на екипа.

Hobo, която е основана през 2019 г., вече има свой собствен изграден оперативен модел. Тротинетките се активират през мобилно приложение, вземат се и се оставят от клиентите в определени зони в центъра на града. За разлика от чуждестранните си конкуренти от Lime и Bird обаче, Hobo имат назначени екипи, които всяка вечер в 21 ч. прибират електрическите тротинетки в базата на фирмата и ги зареждат, а сутрин се изкарват обратно до локация.

Батериите на устройствата са подменяеми и ще бъдат сменяни от тях, а производителят на тротинетките дава гаранция от 18 хил. км, т.е. около 3 години живот. Фирмата разполага с бусове и електрически рикши, които отговарят за ежедневното прелокиране и смяната на батерии, осигуряващи успешния оперативен модел на Hobo. От началото на пандемията насам тротинетките се дезинфекцират поне два пъти седмично.

Българската компания за споделени електрически тротинетки Hobo започва да работи и в Пловдив - второто поред разширяване на фирмата извън София след Благоевград от излизането ѝ на пазара през лятото на 2019 г. Изпълнителният директор на Hobo Теодор Рачев коментира пред "Капитал", че екипът планира да разположи 100 електрически тротинетки по улиците на Пловдив, същият брой, с който фирмата започна и в София.

В края на 2020 г. един от конкурентите на Hobo, американската Lime, опита да влезе рязко на пловдивския пазар, но бързо се отказа. Причината според Lime беше, че общината работи бавно и е по-добре да има шоково влизане, след което да се правят правила, както до известна степен се случи и в София през 2019 г. Българската Hobo обаче пробва друг подход - с активен диалог между компанията и общината.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.

Влезте в профила си

Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.

Вижте абонаментните планове
mb-3
Close
Бюлетин
Бюлетин

Вечерни новини

Най-важното от деня. Всяка делнична вечер в 18 ч.


0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход