United Airlines прави най-голямата си поръчка на самолети

Превозвачът ще купи 200 броя от модела Boeing 737 Max и 70 Airbus A321neo

Третата по размер на приходите авиокомпания в Америка има около 33 млрд. долара дългосрочен дълг.
Третата по размер на приходите авиокомпания в Америка има около 33 млрд. долара дългосрочен дълг.    ©  Reuters
Третата по размер на приходите авиокомпания в Америка има около 33 млрд. долара дългосрочен дълг.
Третата по размер на приходите авиокомпания в Америка има около 33 млрд. долара дългосрочен дълг.    ©  Reuters

Американската авиокомпания United Airlines ще направи поръчка за 270 самолета, която е най-голямата в историята на превозвача. Базираната в Чикаго компания залага на възраждането на първокласните пътувания след пандемията, съобщава Financial Times.

United Airlines заяви, че ще закупи 200 броя от модела Boeing 737 Max и 70 броя Airbus A321neo. Това ще ускори възстановяването на 737 MAX след двегодишната криза с безопасността, припокриваща се с кризата заради COVID-19. Освен това до 2026 г. авиокомпанията очаква да създаде около 25 хил. работни места, свързани с поръчката. В същото време United преконфигурира съществуващия си въздушен флот с повече първокласни и премиум седалки, както и с повече развлечения по време на полета и по-голямо място за багаж над седалката.

В допълнение към настоящите поръчки United ще добави над 500 нови самолета с тесен фюзелаж към своя флот между 2022 и 2024 г. За разлика от конкурентите си авиокомпанията не пенсионира самолети по време на пандемията, въпреки че разполага с един от най-старите флотилии в САЩ, но смята тепърва да изтегли около 300 от тях, по-голямата част от които регионални.

Броят на местата на вътрешните полети, извършвани от United, ще се увеличи с 30% през следващите пет години. Броят на първокласните места пък ще се увеличи със 75% в сравнение с нивата от 2019 г.

Акциите на United поевтиняха след новината във вторник с 2.6% поради опасения как огромната поръчка ще повлияе на финансовото състояние на компанията. Цената на поръчаните самолетите е над 30 млрд. долара, но обикновено авиокомпаниите плащат половината от нея. "От компанията ще зависи... как новите поръчки ще променят инвестиционната траектория, като същевременно предоставят място за намаляване на дълга", заяви анализаторът в банка Evercore ISI Дуейн Пфенигверт.

Изпълнителният директор на United Airlines Скот Кърби смята, че промените във флотилията "ще революционизират изживяването по време на полет на United, докато ускоряваме бизнеса си, за да постигнем възраждане във въздушния транспорт".

Третата по размер на приходите авиокомпания в Америка има около 33 млрд. долара дългосрочен дълг. Подобно на конкурентите си, United събра пари от инвеститори и правителството на САЩ (около 10.5 млрд. долара), за да оцелее по време на Covid кризата, когато ограниченията за пътуване и страхът от вируса доведе до срив на пътниците. Като най-зависима от международните пътувания американска авиокомпания, United пострада тежко по време на пандемията и се възстановява по-бавно от местните си конкуренти.

Още от Капитал