Ryanair обяви полет София - Варна

Ryanair обяви полет София - Варна

След като Wizz Air пробва на два пъти, сега ирландската авиокомпания ще конкурира "България ер"

Калина Горанова
12654 прочитания

© Надежда Чипева


В началото на юли Ryanair обяви полети между София и Варна. Те ще започнат да се изпълняват от 1 август, ще бъдат пет пъти седмично и ще са част от разширения график на нискотарифната компания за лятото.

Полетите ще бъдат до края на октомври, като в момента на сайта на превозвача може да се открият билети за петък и неделя за близо 33 евро в двете посоки общо, като въпросната цена е за пътник, пътуващ с минимално количество багаж.

Самолетните полети са добра алтернатива на превозите по суша между София и Варна.

И други по линията

Това е първият път, в който ирландската нискотарифна авиокомпания решава да участва в превозите по вътрешната линия, запазена територия за "България ер". Собственикът "Химимпорт" през свързани дружества е и миноритарен акционер в дружеството концесионер на летищата във Варна и Бургас.

През годините другата нискотарифна авиокомпания направи опити да разработи линията на няколко пъти. Wizz Аir летя по линията София - Варна до 2010 г., след което прекрати полетите, за да ги възстанови отново през март 2017 г. Те бяха спрени на 27 октомври 2018 г.

През тази година обаче Wizz Air откри база в Бургас и стартира 7 нови маршрута.

В началото на юли Ryanair обяви полети между София и Варна. Те ще започнат да се изпълняват от 1 август, ще бъдат пет пъти седмично и ще са част от разширения график на нискотарифната компания за лятото.

Полетите ще бъдат до края на октомври, като в момента на сайта на превозвача може да се открият билети за петък и неделя за близо 33 евро в двете посоки общо, като въпросната цена е за пътник, пътуващ с минимално количество багаж.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.

Влезте в профила си

Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.

Вижте абонаментните планове
mb-3
Close
Бюлетин
Бюлетин

Вечерни новини

Най-важното от деня. Всяка делнична вечер в 18 ч.


10 коментара
  • 1
    mrn331063967 avatar :-|
    mrn331063967

    Пак не излиза сметката; като те поканят на летището 5 часа преди полета, можеш да пътуваш само с малка раница, трябва да мислиш за допълнителен транспорт в София и във Варна..
    2ма души в кола пътуват за същата цена, същото време, но и с много повече комфорт и багаж

  • 2
    mminchev avatar :-|
    Милен Минчев

    Чудесно е, че решават да пробват вътрешни полети. Ще видим доколко е реалистична обявената цена (защото при нискотарифните стартовата цена е малко как да кажа... условна :). Но е хубаво да има конкуренция. Дано само не се отчаят от броя желаещи да летят по маршрута прекалено бързо.

  • 3
    susedkata avatar :-|
    Любопитната Съседка

    Уважаеми Капитал, бихте ли обяснили на вашите колеги от Дневник, че няма авиокомпании с имена "Раънер" и "Уизер", защото така се изписва единствено на руски. Английската дума е "air", която няма нищо общо с другата английска дума "err". Дори на мутрите от ТИМ им отне едно десетилетие да разберат това, и виждам че най-накрая са започнали да изписват правилно BulgariaAir (на кирилица "България Еър").

  • 4
    rol1554925099606068 avatar :-|
    Rosen Zhelev

    До коментар [#] от "":

    Никой нормален, не отива повече от час, час и малко по-рано, особено за вътрешен полет където често не трябва да се чекира голям багаж.

  • 5
    pyl1410118452376204 avatar :-|
    Martin Borisov

    До коментар [#] от "":

    пълна глупост. викат те час по-рано, а полетът е 35 минути. реално мога в 10 да изляза от нас, да си хвана метрото и в 12
    30 да съм кацнал във варна. с коюа за един час само излизаш от софия и посше още 5-6 часа по полумагистралата, търсене на паркинг и т.н - несравнимо е

  • 6
    kaili_z avatar :-|
    kaili_z

    Да видим колко ще издеяне тази възможност. Хубаво си летеше Уиз, на ТИМ не им хареса. Времето ще покаже дали ще ги пребъде.Успех!

  • 7
    zztop11 avatar :-|
    Здравко Здравков

    До коментар [#] от "":

    Всяка компания сама избира как да се транслитерира и произнася името й. Това важи и за други названия - фонетичната коректност може да бъде адаптирана (или директно жертвана) по някакви причини. Аналогично, казвате Вашингтон или Пекин на български (надявам се), а не Уошингтън и Байджинг... Така че "Райънер" даже е приличен "превод" - мисля, че те самите така изписват името си на български. Мен лично повече ме дразни сливането на двете думи в една, в този смисъл Уиз ер или България Ер са ми по-прилични.

  • 8
    zztop11 avatar :-P
    Здравко Здравков

    До коментар [#] от "":

    Пълни глупости са, че на Уиз им били пречели ТИМ - нали дори си направиха база на едно от техните летища (Бургас), пък и два пъти вече (може би и трети ще пробват) изпълняват линии София-Варна за по година-две, София-Бургас май и в момента... Тъжната истина е, че са ни толкова селски вътрешните нужди и обеми от пътници, дори и през лятото, че просто не може да се рентира редовен курс, особено нискотарифен. 70% и повече са туристи, отиващи на море (нямаме чак такъв бизнес, че да има нужда професионалисти да летят всеки ден между градовете). А на море искаш да отидеш с куфари. А "нискотарифката" Райън излиза близо 200% по-скъпа, ако пътуваш с повече от ръчна чанта... Но нейсе, конкуренцията е здравословна, ще бъде готино, ако и трите компании летят София-Варна в някакъв момент :) Дотогава, ако искаш да минеш тънко - билет за нискотарифна купен месеци по-рано и куфарите си ги изпращаш до себе си по Еконт :):):)

  • 9
    oio avatar :-P
    oio

    Малко смешна цялата работа - с метрото от Люлин имаш 1 час. 1 час чакане на летището. 35 минути полет и после още 25 минути до Варна -около 3 часа. (БЕЗ БАГАЖ) въпросното удоволствие около 70 лв. на калпак.
    С кола - в двете посоки 900 км. около 5-6 часа, средно 8 на 100, по 2 лева - 140 лева.
    Т.е. на двама души им излиза същото , но могат да вземат колкото багаж искат.
    Разликата е, че не се уморяваш от шофирането, но пък може да хванеш нощния влак. Да се наспиш като пич и сутринта да започнеш деня свеж.
    Цялата работа е на кантар и реално има смисъл само за единични пътници, които пътуват по работа, а повечето, които пътуват по тази дестинация отиват на почивка ...

  • 10
    rainbou1 avatar :-P
    rainbou1

    Уиз 2 пъти настъпаха тая мотика, да видим Райън колко ще издържат.
    Знам ли - може лятото търсенето по линията да е голямо - България Еър лети в момента 3 пъти на ден - все пак пътя е над 400 километра, голяма част от него не е магистрала, така че това е добра алтернатива за хора с пари. На мен ми се щеше и до Бургас да има такова нещо, ама при наличието на магистрала за 60 лева си на морето за 4 часа (при спазване на ограниченията ха ха ) и алтернативата явно не е много атрактивна.


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал