Германската Next.e.GO Mobile планира да прави електромобили в България

Инвестицията може да достигне 140 млн. евро, а производството ще е в завод "Балкан" в Ловеч

Моделът на Next.e.GO Mobile e.GO Life може да измине до 130 км и струва 26 000 евро преди държавните отстъпки
Моделът на Next.e.GO Mobile e.GO Life може да измине до 130 км и струва 26 000 евро преди държавните отстъпки
Моделът на Next.e.GO Mobile e.GO Life може да измине до 130 км и струва 26 000 евро преди държавните отстъпки    ©  Next.e.GO Mobile
Моделът на Next.e.GO Mobile e.GO Life може да измине до 130 км и струва 26 000 евро преди държавните отстъпки    ©  Next.e.GO Mobile
Бюлетин Вечерни новини Вечерни новини

Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"

Производство на автомобили в България е тема, която неизменно събужда страсти - още от годините на зрелия социализъм. Досега плановете, заявките и дори и направените инвестиции неизменно приключват с фиаско. А последният горчив опит с Volkswagen от 2019 г. само затвърди негативната тенденция.

Сега България има пореден шанс да стъпи на световната автокарта с нещо повече от части, кабели и компоненти. Правителството е пред сключване на меморандум за сътрудничество с германската стартираща компания за електромобили Next.e.GO Mobile в края на тази седмица, но преговорите продължават, разкри министърът на икономиката Кирил Петков. Първоначално името на компанията беше пазено в тайна, но той го потвърди, след като изтече в медиите.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

2 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
6 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    geordgeo avatar :-?
    geordgeo
    • - 10
    • + 6

    А дано, хаирлия да е! Че като гледам оня от Банкя к'ви ги надроби, шофирайки джипа си из България, скоро истински (работещ) автомобилен завод у нас не се предвиждаше...

    Нередност?
  • 2
    qjd24566910 avatar :-|
    Тангра
    • - 3
    • + 3

    Какво са 100 милиона.
    Една бургаска джелезница.
    Аз сериозно си мислех, с парите за трен Сарафово - кс Изгрев, по-добре да бяха инвестирали в проект с работни места, предприятие, завод, ИТ фирми, образование.
    Май и Брюксел си пада по мега-проектите, които са основно скъпи и лесни за комисионни и крадене.

    Нередност?
  • 3
    bora_bora avatar :-?
    bora bora
    • - 7
    • + 1

    Е как Проект? Петков, цял ден не слиза от екраните и се бие в гърдите какъв инвеститор е привлякъл. Или всичко е парлама , до де минат борбите.?

    Нередност?
  • 4
    vzoran avatar :-|
    vzoran
    • - 1
    • + 3

    Микрофабриките ми се струва добро решение. Единствено се иска автомобила да е сигурен и добър Euro NCAP.

    Нередност?
  • 5
    dr.watson avatar :-|
    dr.watson
    • + 1

    Али Верзай доста германско звучи, но пък по-лесно ще се сработи с местните.

    Нередност?
Нов коментар