Германският електромобил от Ловеч ще ползва много части от местни заводи*
Next.e.GO Mobile ще инвестира 140 млн. евро, в проекта участва и Кирил Домусчиев, а държавата ще субсидира фабриката спрямо произведеното


Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"
България може да има първия си завод за електромобили още в началото на 2024 г. Правителството подписа споразумение за започване на инвестиционния проект на германската компания Next.e.GO Mobile.
Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.
Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
2 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата
Вижте абонаментните планове
16 коментара
Не може да му се отрече на Домузя , че има нюх откъде може да си напълни копанката , а покрай него и други ще захлебят ...
Искам да стане нещо от това, но не ми се връзват малко нещат. Най-вече, кой ще работи в този завод? Ловеч е един обезлюден град. И сега завода на Voss кара работници от целия регион също и от Плевен и постоянно търсят нови хора. Освен ако заплатите в новия завод са такива, че да стимулира миграция, но опита показва че се търси ниска цена на труда. Дано са го измислили, ако не е някаква партенка.
Тази статия ми се струва, че е написана с въодушевлението на Живков " Тази година полупроводници, а догодина - цели проводници!" и самият Борисов " Построихме 500 милиона километра магистрали " ( пропускайки да каже, че ако остане на власт ще станат дори един милиард километра магистрали ). На ръка си ще ги сглобяват ? Ако ще са ръчна изработка все ще се намерят 1000 човека, които могат да завиват болтчета. Да не говорим за десетките хиляди доставчици. Леля Пенка от квартала ми каза, че чула, че частите щели да ги доставят с дронове, за да не замърсявали въздуха с изгорели газове.
Новината е добра, но проблема с кадрите е сериозен и не знам ще го разрешат. Домусчиев е собственик и на Биовет Пещера, а там също няма хора и ги карат от 100 км в диаметър на работа, но пък заплатите са "европейски" отвсякъде. И после се чудят защо нямало хора... Без кадри всяко едно бизнес начинание е обречено, дано управляващите прогледнат най-накрая...
Няма никакъв проблем с кадрите. Но предполагам че тези ел.коли ще се продават в Германия и Западна Европа. Тук е абсурд някой да даде 40 000лв. (!) за това мъниче,дори и да има пари!
Дизайна малко куца но иначе добра новина. Дано не е поредната гръмогласна измама.
Идеята е от ден до пладне, ама айде министъра да го нащракат малко джурналистките, че му изтича мандата.
Абсолютно ала-бала новина . За сравнение VW инвестицията им щеше да е около 1млед.евро . Е-го е старт ъп който беше на прага на фалита преди година-две едва я спасиха . Може и някога да се реализира този проект но не и в мащабите в които ни го представят . Иначе избора за град за инвестицията е покъртителен 1000 човека акъла ми не връзва от къде ще дойдат и не си и представям да дузина инженери да се преместят да живеят от София и Пловдив в ... Ловеч . Когато сериозна компания с традиции (VW , Renault , BMW , Kia..) инвестират в България тогава би било прекрасна новина .
До коментар [#] от "SS":
Цветуща парафраза за на думата предприемач, във функциониращ капитализъм :D (без да знам колко му е била чиста работата специално на Домусчиев). A иначе, дано се получи. Факт е, че основното условие за такъв завод е наличието на доставчици, което в България вече е изпълнено.
в началото бях песимист, но щом основателят на streetscooter е част от екипа нещата изглеждат добре . това е един супер успешен проект в германия.
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.