Китайски конкурент на Boeing и Airbus влиза в битката за небето

Comac стъпва на разрастващия се китайски пазар

След повече от десетилетие работа и десетки милиони долари държавна помощ, първият китайски пътнически самолет е на прага да бъде одобрен от Пекин и да започне изпълнение на полети, съобщава Financial Times. С пускането в употреба на новия тяснофюзелажен самолет (с една пътека) C919 в индустрията, доминирана от европейския Airbus и американския му съперник Boeing, се включва и нов претендент с дълбоки джобове и политическа поддръжка: подкрепяният от държавата Comac.

Водещият началото си от китайската военна авиация Comac получи през 2008 г. около 1000 поръчки за летателни средства, по-голямата част от които от местни клиенти. Първата доставка е за China Eastern Airlines и се очаква към края на тази година. Пекин не крие желанието си да сложи край на монопола на западните гиганти, подпомагайки производството на C919 със 72 млрд. долара по данни на американския тинк-танк Center for Strategic and International Studies.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове