Нови проблеми за Boeing 787 отлагат подновяването на доставките

Reuters

Нови проблеми за Boeing 787 отлагат подновяването на доставките

Те не застрашават сигурността на полетите на модела

2615 прочитания

Reuters

© Reuters


Американският производител на авиационна, космическа и военна техника Boeing срещна поредното затруднение в опитите си да поднови доставките на един от последните си самолети - 787 Dreamliner. Проблемът, открит от Федералната авиационна администрация (FAA), се намира в носовата част на от някои недоставените самолети, съобщава Reuters.

Поредната неточност в модела е била открита по време на наблюдаването на процеса по контрол на качеството, който беше поставен под въпрос през май, когато FAA откри куп нередности в процеса по сглобяване на дриймлайнъра. Механици, които сами инспектират работата си, отломки, които запушват сензорите за скорост във въздуха, неизпробвани колесници и дефекти в хидравличната система бяха притесненията, които накараха американския авиорегулатор да заземи за пореден път 787, който беше рекламиран като отговор на нуждата на индустрията за голям, ефикасно използващ гориво самолет. През 2013 г., заради проблеми в литиево-йонните батерии на няколко самолета, компанията беше принудена да не позволява полети на модела. Тогава това беше първото принудително заземяване на самолет от 1979 г. насам, когато същата съдба сполетя и DC - 10 на McDonnell Douglas.

Компанията продължава да държи около сто самолета от модела 787 на склад, без да има яснота кога би могла да ги достави. По време на пресконференция през юни т.г. изпълнителният директор на Boeing Дейв Калхун описа представянето на дриймлайнъра като "красиво", но не отрече нуждата от проверка на FAA. "Те искат да разберат повече за анализа и процеса на контрол, който ние прилагаме, за да бъдем по-перфектни, и смятам, че са прави", заяви Калхун. "Надявам се периодът на проверка да се мери в месеци, а не в години", добави 64-годишният директор. С новите проблеми пред модела, моментът на възобновяване на полети за 787 със сигурност се отлага допълнително.

Поредицата от неприятности не приключва

787 не е единственият самолет на компанията, който е принудително спрян от полети. В периода март 2019 г. до декември 2020 г. заради две отделни катастрофи 737 - MAX, наследникът на най-популярния модел на компанията 737, също не извършваше летателна дейност. Причината беше, че FAA откри прилики между двата инцидента - първият на Lion Air и вторият на Етиопските авиолинии. Всички 387 самолета бяха временно извадени от употреба, като това се превърна в най-продължителното заземяване на тип самолет в историята. По-малко от шест месеца след връщането на 737 - MAX във въздуха, над 100 самолета от модела отново нямаха възможност да превозват пътници, след като беше открит потенциален електрически проблем. 24 авиокомпании понесоха удара, причинен от нестабилна електрическа връзка по вътрешната страна на фюзелажа на самолета. Тогава от Boeing обясниха, че са открили проблема по време на тестване на чисто нов 737 - МАХ 8, който е трябвало да бъде доставен на купувача си. Новата версия на най-купувания самолет някога все още не е възобновила полети.

Освен проблемите с вече налични авиомашини, Boeing информира и за забавяне и в процеса по сертифициране на 777Х. По информация на Reuters, юни т.г. FAA са съобщили на Boeing, че моделът не е готов за следващата крачка в сертифицирането, което отлага края на процеса по получаване на нужните за полет разрешение поне до средата, а евентуално и до края на 2023 г.

Американският производител на авиационна, космическа и военна техника Boeing срещна поредното затруднение в опитите си да поднови доставките на един от последните си самолети - 787 Dreamliner. Проблемът, открит от Федералната авиационна администрация (FAA), се намира в носовата част на от някои недоставените самолети, съобщава Reuters.

Поредната неточност в модела е била открита по време на наблюдаването на процеса по контрол на качеството, който беше поставен под въпрос през май, когато FAA откри куп нередности в процеса по сглобяване на дриймлайнъра. Механици, които сами инспектират работата си, отломки, които запушват сензорите за скорост във въздуха, неизпробвани колесници и дефекти в хидравличната система бяха притесненията, които накараха американския авиорегулатор да заземи за пореден път 787, който беше рекламиран като отговор на нуждата на индустрията за голям, ефикасно използващ гориво самолет. През 2013 г., заради проблеми в литиево-йонните батерии на няколко самолета, компанията беше принудена да не позволява полети на модела. Тогава това беше първото принудително заземяване на самолет от 1979 г. насам, когато същата съдба сполетя и DC - 10 на McDonnell Douglas.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.

Влезте в профила си

Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.

Вижте абонаментните планове
mb-3
Close
Бюлетин
Бюлетин

Вечерни новини

Най-важното от деня. Всяка делнична вечер в 18 ч.


0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал