Спасителният пояс на Родопите

Последната теснолинейка в България продължава да обслужва пътници и на стогодишнината си

Бюлетин Вечерни новини Вечерни новини

Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"

Read the original article in English at Kapital Insights.

Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

2 лв. / седмица за 12 седмици * Към офертата

Всички абонаменти планове

* Aбонамент за Капитал - 2 лв./седмица през първите 12 седмици, а след това - 7.25 лв./седмица. Абонаментът Ви ще бъде подновяван автоматично и таксуван на месечна база. Може да прекратите по всяко време. Само за нови абонати, физически лица.

6 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    monk007 avatar :-|
    monk007
    • + 13

    Браво за младежа ! Трябва да се запази теснолинейката.

    Нередност?
  • 2
    bluelagoon avatar :-|
    мики маус
    • + 7

    Браво на младежите!
    Но ентусиазмът не променя фактите - приходите са 1 милион, разходите 10 пъти повече. А в един момент ще са нужни и капиталови разходи - купуване или поне обновяване на локомотива и вагоните. БДЖ също са на забележителна загуба като компания.
    Сериозна ситуация…

    Нередност?
  • 3
    ruc10600791 avatar :-|
    Michael Jordan
    • + 3

    Теснолинейките са красотата на тази държава,
    който не ги подържа най-голямият грях си надява.

    Нередност?
  • 4
    grainis avatar :-|
    Grainis ltd Hydrogen Bulgaria
    • - 2

    С подписки, агитации и аху-иху не става. Теснолинейката и целия регион са просто обречени, ако не се подходи правилно. А правилният подход е комплексно развитие на Родопите на база нови авангардни технологии. Например проектът Вертикална Ферма - https://vertikalna-ferma.alle.bg e чудесна опция за развитие на интелигентни агро-технологии в планинска среда - пресечени местности и бедни почви. Една напълно автоматизирана В-Ферма с 10 души персонал, разположена върху 1 дка (32х32м) площ може да произвежда по 3000 тона на ден търсена свежа биомаса (€70/тон) за храни, фураж и биогорива като биогаз, биометан, биоводород, биоетанол, ИФО и биодизел - biodizel.alle.bg , пелети, прахово гориво за горелки и турбини и още над 50 вида търсени на пазара продукти . Такива проекти ще генерират гигантски средства за развитие на региона, и с високите евро-заплати и нови модерни домове и инфраструктура, които ще предлагат, съчетани с райската природа наоколо, ще привлекат бързо големи групи от квалифицирани млади хора с техните семейства. Професията "В-Фермер" предлага работа в стерилна, високоинтелигентна, компютъризирана и почти лабораторна среда, с бяла престилка и таблет в ръка.
    Теснолинейката ще се реновира и превърне във високоскоростно Метро - безплатно за местните възрастни хора, които вече няма да се налага да работят, ще се изградят магистрали, курорти, лифтове, природни резервати и консерваториуми, ще се залесят милиони хектари нови гори, Родопите ще станат Световен Туристически, Екологичен и Технологичен Център.

    Нередност?
  • 5
    zdd51649592 avatar :-|
    zdd51649592

    Ако от Велинград теснолинейката продължава през Батак и Пещера до Пловдив ще се напълни с туристи, включително и чужди.

    Нередност?
  • 6
    chitatelsz avatar :-|
    Читател

    Ах, този лош соц...

    Нередност?
Нов коментар