Спасителният пояс на Родопите
Последната теснолинейка в България продължава да обслужва пътници и на стогодишнината си


Джоди Хилтън

Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"
Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.
Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
2 лв. / седмица за 12 седмици * Към офертата
* Aбонамент за Капитал - 2 лв./седмица през първите 12 седмици, а след това - 7.25 лв./седмица. Абонаментът Ви ще бъде подновяван автоматично и таксуван на месечна база. Може да прекратите по всяко време. Само за нови абонати, физически лица.
6 коментара
Браво за младежа ! Трябва да се запази теснолинейката.
Браво на младежите!
Но ентусиазмът не променя фактите - приходите са 1 милион, разходите 10 пъти повече. А в един момент ще са нужни и капиталови разходи - купуване или поне обновяване на локомотива и вагоните. БДЖ също са на забележителна загуба като компания.
Сериозна ситуация…
Теснолинейките са красотата на тази държава,
който не ги подържа най-голямият грях си надява.
С подписки, агитации и аху-иху не става. Теснолинейката и целия регион са просто обречени, ако не се подходи правилно. А правилният подход е комплексно развитие на Родопите на база нови авангардни технологии. Например проектът Вертикална Ферма - https://vertikalna-ferma.alle.bg e чудесна опция за развитие на интелигентни агро-технологии в планинска среда - пресечени местности и бедни почви. Една напълно автоматизирана В-Ферма с 10 души персонал, разположена върху 1 дка (32х32м) площ може да произвежда по 3000 тона на ден търсена свежа биомаса (€70/тон) за храни, фураж и биогорива като биогаз, биометан, биоводород, биоетанол, ИФО и биодизел - biodizel.alle.bg , пелети, прахово гориво за горелки и турбини и още над 50 вида търсени на пазара продукти . Такива проекти ще генерират гигантски средства за развитие на региона, и с високите евро-заплати и нови модерни домове и инфраструктура, които ще предлагат, съчетани с райската природа наоколо, ще привлекат бързо големи групи от квалифицирани млади хора с техните семейства. Професията "В-Фермер" предлага работа в стерилна, високоинтелигентна, компютъризирана и почти лабораторна среда, с бяла престилка и таблет в ръка.
Теснолинейката ще се реновира и превърне във високоскоростно Метро - безплатно за местните възрастни хора, които вече няма да се налага да работят, ще се изградят магистрали, курорти, лифтове, природни резервати и консерваториуми, ще се залесят милиони хектари нови гори, Родопите ще станат Световен Туристически, Екологичен и Технологичен Център.
Ако от Велинград теснолинейката продължава през Батак и Пещера до Пловдив ще се напълни с туристи, включително и чужди.
Ах, този лош соц...
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.