Тайните на морския превоз на животни

ЕС, който осигурява 75% от глобалния експорт, ще затегне правилата

В края на декември около 1800 бика напускат Испания в посока Турция на борда на кораба Elbeik. Пътуването трябва да продължи около 11 дни, след което животните да бъдат продадени и заколени според местните религиозни закони. През следващите три месеца обаче, когато пандемията започва да внася хаос в глобалното корабоплаване, корабът така и не успява да разтовари и животните започват да гладуват. Почти 10% от биковете умират, труповете им са изхвърлени зад борда или оставени в клетките сред живите. Когато Elbeik се връща в Испания, властите решават, че останалите 1600 животни са твърде болни и трябва да се убият. По-късно, испанското министерство на земеделието отнесе случая до прокуратурата и съда.

Elbeik се споменава постоянно в борбата за забрана на търговията с живи животни. Пандемията влоши условията за около 2 млрд. крави, овце, козе, свине и пилета, които се изнасят всяка година, а епидемиолозите се присъединиха към призивите за реформа. Животните са били в състояние на транзитен превоз много по-дълго от очакваното, а инспекциите за безопасност са ограничени заради пандемията. Знаейки рисковете, които животните могат да представляват за хората, все повече страни ограничават или изцяло премахват практиката.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове