Тайните на морския превоз на животни
ЕС, който осигурява 75% от глобалния експорт, ще затегне правилата
Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"
В края на декември около 1800 бика напускат Испания в посока Турция на борда на кораба Elbeik. Пътуването трябва да продължи около 11 дни, след което животните да бъдат продадени и заколени според местните религиозни закони. През следващите три месеца обаче, когато пандемията започва да внася хаос в глобалното корабоплаване, корабът така и не успява да разтовари и животните започват да гладуват. Почти 10% от биковете умират, труповете им са изхвърлени зад борда или оставени в клетките сред живите. Когато Elbeik се връща в Испания, властите решават, че останалите 1600 животни са твърде болни и трябва да се убият. По-късно, испанското министерство на земеделието отнесе случая до прокуратурата и съда.
Elbeik се споменава постоянно в борбата за забрана на търговията с живи животни. Пандемията влоши условията за около 2 млрд. крави, овце, козе, свине и пилета, които се изнасят всяка година, а епидемиолозите се присъединиха към призивите за реформа. Животните са били в състояние на транзитен превоз много по-дълго от очакваното, а инспекциите за безопасност са ограничени заради пандемията. Знаейки рисковете, които животните могат да представляват за хората, все повече страни ограничават или изцяло премахват практиката.

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.
Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
2 лв. / седмица за 12 седмици * Към офертата
* Aбонамент за Капитал - 2 лв./седмица през първите 12 седмици, а след това - 7.25 лв./седмица. Абонаментът Ви ще бъде подновяван автоматично и таксуван на месечна база. Може да прекратите по всяко време. Само за нови абонати, физически лица.
Все още няма коментари
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.