Какво ще ни струва раздялата с колите на бензин и дизел

Според ЕК разходите за нова кола, към 2040 г. ще са с между 2800 и 3100 евро по-ниски, ако планът се приложи

Темата накратко
  • Планът на ЕК предвижда да няма нови коли с двигатели с вътрешно горене след само 14 години.
  • Това означава всички да преминем към електромобили или такива с горивни клетки на водород.
  • Промяната ще има безпрецедентен ефект върху индустрията, икономиката и социално-обществения живот.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

2 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
6 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    ted55611768 avatar :-|
    ted55611768
    • + 6

    Интересно до колко производителите и дистрибуторите на електро енергия са готови да отговорят на евентуалното увеличение на търсенето на ток? Да си представим национален парк от 1 млн електрически автомобили - ще има ли достатъчно енергия за всички при сегашните мощности за производство и дистрибуция...

    Нередност?
  • 2
    geordgeo avatar :-?
    geordgeo
    • - 5
    • + 3

    До коментар [#] от "":
    Най-вероятно всичко ще е възможно по простата причина, че не всеки електромобил ще има нужда всеки ден да зарежда батерията с пълния си капацитет, така, както и в момента не всяка кола пълни резервоара си с гориво до горе. Например, ако имаш къща с гараж и зареждаш от домашния контакт през нощта колата си, за 8 часа ше успееш да заредиш толкова ток, който би ти стигнал с 3 дни градско шофиране, без да си заредил батерията напълно (както е при телефоните). Нещата могат да се случат, но не знам дали трябва да е толкова скоро, насила и на такава висока цена...

    Нередност?
  • 3
    petkata1 avatar :-|
    petkata1
    • - 3
    • + 3

    А преработката на бракуваните батерии и старите автомобили с ДВГ къде е калкулирана? След няколко години ще се стане така, че крайното залитане към електро, ще е по-замърсяващо и по-енергоемко.

    Нередност?
  • 4
    ozd05563707 avatar :-|
    ozd05563707
    • - 8
    • + 8

    Накрая ще станем като Куба - ще караме дърти 40 годишни автомобили, без резервни части, а ЕС ще строят комунизъма с електро автомобили, скъпи горива и лбгткю навсякъде. Закривай! Междувременно ние ще пазарим скъп ток от Румъния и Турция, ще закрием всички електро рентабилни централи, и ще ги заместим със скъпи ВЕИта, и газови тецове, които ще се захранват със скъпа газ от Русия и Турция и т.н. Всичко това, в комбинация с въвеждането на еврото, ще ни довърши. 2007 година много се радвах, че влизаме в ЕС. Сега ако имам избор - България излиза от ЕС с 300! Ненужен гнусен съюз. Извинете, но СССР ни беше достатъчен, че сега да сме в ЕССР. Всичките са нали изпълнения последните 10 години се извършват с евро пари! Ако ги нямаше, нямаше да има и толкова дебели свине.

    Нередност?
  • 5
    kou52698359 avatar :-|
    kou52698359
    • - 1
    • + 2

    До коментар [#] от "":

    щом пазарите са свързани винаги ще има достатъчно ток за всички нужди, винаги, а мощностите в бг, отдавна не са фактор за цената, глобалния фактор са амбициозните панове на ЕС за ограничаването на въглеродните емисии. Бензинът и дизелът са вече за ретро коли, свиквайте с тази мисъл!

    Нередност?
  • 6
    ozd05563707 avatar :-|
    ozd05563707
    • - 1
    • + 1

    До коментар [#] от "":

    Умнокрасивите от жълтите павета да си карат електромобилите, да си правят дудуци с Бонев, и да си мислят колко са прогресивни.

    Нередност?
Нов коментар