Суперджъмбо може да помогне за по-ниски емисии в авиацията

По-дългите полети ще бъдат задвижвани от устойчиво авиационно гориво, което отделя значително по-ниски въглеродни емисии

Датата 17 март беше горчив ден за феновете на авиацията. С излитането на полет MSN 272 от Тулуза, извършен с последния произведен Airbus A380 - най-големият пътнически самолет в света, производството на модела приключи. След 15-годишна история, един от най-смелите експерименти в авиацията се оказа провал - не заради COVID-19, а заради разработването на по-малки, по-ефективни самолети, способни да превозват непрекъснато пътници до дестинации на дълги разстояния. И все пак, тъй като авиационната индустрия се стреми да намали въглеродните емисии, Financial Times очаква, че все още може да се появи необходимост от нова версия на модела, станал известен като суперджъмбо.

Преди пандемията да принуди авиокомпаниите да намалят изпълняваните полети и размера на флотите си, малко хора в индустрията поставяха под въпрос модела на растеж в авиацията. Нискотарифните авиокомпании направиха въздушното пътуване достъпно за милиони. Тъй като новите самолети с една пътека превозваха пътниците на по-големи разстояния, превозвачите успяха да свържат повече градове с директни полети. Този модел на полети от "точка до точка" предлага удобство на пътниците и трафик за регионалните летища.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове