Рекордни цени за морските контейнерни превози от Китай до САЩ

Reuters

Рекордни цени за морските контейнерни превози от Китай до САЩ

Делта вариантът, тайфуни и задаващ се пик на пазаруването са причината за огромните цени

6671 прочитания

Reuters

© Reuters


Цените за контейнерни доставки от Китай до Съединените щати достигнаха нови върхове - превозът с 40-футов контейнер надмина 20 хил. долара, тъй като нарастващите поръчки на търговци на дребно, които се подготвят за пиковия сезон на пазаруване в САЩ, добавят напрежение към световните вериги за доставки.

Разпространението на делта варианта на ковид-19 в различни части на света също имат своето значение за поскъпването. Тайфуните, ударили оживеното южно крайбрежие на Китай в края на юли и миналата седмица, също допринесоха за кризата, която обхваща най-важния в света начин за доставки на различни стоки.

"Тези фактори превърнаха глобалното контейнерно корабоплаване в силно нарушен, недостатъчно подсигурен пазар на продавачи, в който корабните компании могат да начисляват четири до десет пъти нормалната цена за преместване на товари", заявява пред Reuters Филип Дамас, управляващ директор на консултантската фирма Drewry. "Не сме виждали това в корабоплаването повече от 30 години", добавя той. Очакването му е, че "екстремните нива" да продължат до китайската Нова година през 2022 г.

Скокът в цените

Цената за място за контейнер, когато става въпрос за маршрут Китай - САЩ, минаващ през Източното крайбрежие - една от най-натоварените контейнерни линии в света - се е покачила с над 500% отпреди година до 20 804 долара миналата седмица, съобщи фирмата за проследяване на товари Freightos. За сравнение - на 27 юли цената беше малко под 11 хил. долара. Цената от Китай до Западното крайбрежие на САЩ е малко под 20 хил. долара, докато най-новият курс между Китай и Европа е близо 14 хил. долара, показват данните на Freightos.

Динг Ли, президент на китайската пристанищна асоциация, казва пред агенцията, че скокът се дължи на възстановяването на случаите на коронавируса в други страни, което забави времето за чакане на някои големи чуждестранни пристанища до около 7-8 дни.

Нарастващите тарифи за контейнери доведоха до по-високи чартърни ставки за контейнерни кораби, което принуди корабните фирми да обслужват приоритетно най-печелившите маршрути. "Корабите могат да се експлоатират само в търговията, където цените за товари са по-високи, и затова капацитетът се пренасочва най-вече към САЩ", обяснява ситуацията Тан Хуа Джу, изпълнителен консултант в консултантската компания Linerlytica. Някои превозвачи са намалили обемите на по-малко печеливши маршрути като трансатлантическите и тези в Азия, казва Филип Дамас. "Това означава, че цените по последните сега се увеличават бързо", смята той.

Увеличението на цените на превозите е поредното отражение на прекъсванията, откакто ковид-19 натисна спирачката на световната икономика в началото на 2020 г. "Всеки път когато си мислите, че сте достигнали равновесие, се случва нещо, което позволява на корабните компании да повишат цената", казва Джейсън Чианг, директор на Ocean Shipping Consultants, като отбелязва, че блокирането на Суецкия канал през март е позволило на компаниите да вдигнат цените главоломно. "Има нови поръчки за капацитет за доставка, равен на почти 20% от съществуващия такъв, но те ще бъдат достъпни едва през 2023 г., така че няма да видим сериозно увеличение на предлагането в следващите две години", добави Чианг.

Цените за контейнерни доставки от Китай до Съединените щати достигнаха нови върхове - превозът с 40-футов контейнер надмина 20 хил. долара, тъй като нарастващите поръчки на търговци на дребно, които се подготвят за пиковия сезон на пазаруване в САЩ, добавят напрежение към световните вериги за доставки.

Разпространението на делта варианта на ковид-19 в различни части на света също имат своето значение за поскъпването. Тайфуните, ударили оживеното южно крайбрежие на Китай в края на юли и миналата седмица, също допринесоха за кризата, която обхваща най-важния в света начин за доставки на различни стоки.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.

Влезте в профила си

Всеки потребител може да чете до 5 статии месечно без да има абонамент за Капитал.

Вижте абонаментните планове
Close
Бюлетин
Бюлетин

Ритейл

Всяка седмица получавайте най-важното и интересно от ритейл сектора във вашата поща


0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход