Русенската "Син карс" иска да произвежда 20 000 лекотоварни електромобила годишно

Младата компания ще сглобява новия си модел L CITY край Мюнхен, за да е по-близо до големите пазари

L CITY ще се предлага в различни модификации, според нуждите на клиентите като куриерски фирми, доставчици, ремонтни дейности, социални услуги и др
L CITY ще се предлага в различни модификации, според нуждите на клиентите като куриерски фирми, доставчици, ремонтни дейности, социални услуги и др    ©  Капитал
L CITY ще се предлага в различни модификации, според нуждите на клиентите като куриерски фирми, доставчици, ремонтни дейности, социални услуги и др
L CITY ще се предлага в различни модификации, според нуждите на клиентите като куриерски фирми, доставчици, ремонтни дейности, социални услуги и др    ©  Капитал

Създаденият преди девет години русенски производител на спортни и електрически автомобили "Син карс индъстри" представи електрическия си лекотоварен модел L CITY, с който се надява да пробие на западните пазари. Очакванията са производството на колата да започне през следващата година, обяви в "София тех парк" основателят на младата компания Росен Даскалов. Създадената през 2012 г. фирма е известна с първия български спортен и състезателен автомобил SIN R1, хомологиран за надпреварите в сериите GT4 и използван от пилоти аматьори в Европа, САЩ и Австралия.

L CITY ще се предлага в различни модификации, според нуждите на клиентите като куриерски фирми, доставчици, ремонтни дейности, социални услуги и др. За Даскалов една от най-големите иновации и предимства са вградените фотоволтаични панели в каросерията на автомобила, с които той ще може да връща до 20% от капацитета на батерията. Така пробегът на L CITY може да достигне 300 км в градски условия. Базовата цена на колата е 40 000 евро (без фотоволтаичните панели). Подобни модели се предлагат и на по-ниска цена, особено произведените в Китай.

В "Син карс индъстри" са започнали разработката на автомобила през 2018 г. Дизайнът, прототипирането и тестването са на българския екип, а в Русе ще се произвеждат шасита, части за купето и др., като останалите компоненти, например батериите, ще се купуват от доставчици. Финалното сглобяване ще става край Мюнхен, където Даскалов има регистрирано дружество L City Automotive и собствена база. Така по-лесно моделът ще може да навлезе на по-големите пазари. Според Даскалов компанията ще наеме и специалисти от автомобилната индустрия в Бавария.

Целта на Росен Даскалов е годишното производство в един момент да достигне 20 000 автомобила. Компанията ще предлага и софтуерно решение на корпоративните си клиенти за флийт мениджмънт, разработено от българската компания "Сирма солюшънс". Чрез него собствениците ще могат да следят и управляват всичко в колата и да получават информация в реално време. Основателят на "Син карс индъстри" обяви, че след време дружеството ще може да произвежда и автобуси и камиони, каквито разработки вече има.

Амбициите на "Син карс индъстри" явно са големи, но на този етап компанията няма голям бизнес. Приходите й за 2020 г. са 251 хил. лв. при печалба от 66 хил. лв. Оборотът на свързаното дружество "Син карс интернешънъл" са по-големи: 1.9 млн. лв. и печалба от 103 хил. лв. "Син карс индъстри" излезе на борсата през лятото, когато успя да набере 2 млн. лв. при първичното си публично предлагане на пазара за растеж на малки и средни компании (BEAM) на Българската фондова борса (БФБ). Средствата са именно за развитие на цялата платформа L CITY. Сега акционери в компанията са Росен Даскалов с дял от 87%, великотърновската "Ви Ки Ей солюшънс" с 2%, свързаното дружество "Син карс интернешънъл" с 1%, а 10% са в инвеститорите, влезли при първичното публично предлагане.