Проблемите с доставки карат големи търговски вериги да наемат цели кораби

Reuters

Проблемите с доставки карат големи търговски вериги да наемат цели кораби

Нестандартното решение трябва да спаси празничния сезон, през който търговците правят около една трета от печалбите си

2531 прочитания

Reuters

© Reuters


Проблемите със световната верига на доставки карат големите търговски компании да предприемат изненадващ ход - наемането на цял кораб за изпълнението на поръчките. Целта е да се прескочат големите тапи, които се получават по пристанищата, а и да спестят пари от чакане. Според информация от миналата седмица в над 60 плавателни съда чакат да бъдат разтоварени и обслужени на две от най-големите пристанища в САЩ - Лос Анджелис и Лонд Бийч, съобщава Reuters. За сравнение - преди пандемията беше необичайно да има повече от един кораб на опашката. Според Бърт Фликингър, директор в консултантската агенция Strategic Resource Group, поне 20% от продуктите, чакащи да бъдат разтоварени в двете пристанища, няма да стигнат навреме за черния петък, когато повечето търговци правят около една трета от печалбите си.

Именно това кара големите вериги магазини и производители да наемат цели кораби, за да транспортират стоката си. Walmart използва един от най-големите кораби в света - The Flying Buttress, за да спаси празничния сезон, но това не е единственият плавателен съд, пренасял продукти на търговския гигант. "Чартърните плавателни съдове са само един пример за инвестициите, които направихме за доставка на продукти възможно най-бързо", казва Джо Мецгер, изпълнителен вицепрезидент по операциите по веригата на доставки в Walmart. Досега компанията използваше различен брой контейнери на различни кораби, но последните проблеми с веригите на доставки доведе до промяната.

Home Depot прилага различна стратегия за справяне с проблемите. От компанията решиха да доставят стоката си на различно пристанище - това в Сан Диего. "Това е последният напън. Те правят всичко необходимо, за да спечелят на един прегрял пазар", казва експерт за търговците на дребно.

Не всяко пристанищеможе да поеме товарите

Пристанището в Сан Диего, макар голямо и с опит в обработването на почти всякакъв вид стоки, не може да се сравнява с тези в Лос Анджелис и Лонг Бийч. То може да поеме максимум 500 контейнера от два кораба на месец, като според директора по бизнес развитие на пристанището Грег Бороси това ще се запази поне до края на годината. Това е така заради липсата на високи кранове, които да могат да вдигат и местят контейнерите от корабите в камиони или влакове. Съпътстващата инфраструктура също не е на достатъчно добро ниво - товарните влакове в района са предназначени и изградени за превозване на друг тип материали, а пътищата и хората от местните общности ще са против големия брой камиони, нужни за извозването на толкова много стока. "Бихме имали много нещастна общност, ако имахме 3000 контейнера, слизащи от кораб, които впоследствие да отпътуват с камиони", добавя Бороси.

Проблемите за търговци и купувачи обаче се отразяват добре на компаниите за морски превози. В момента цената за превози на един контейнер на голям кораб е поне 20 хил. долара, което е абсолютен рекорд. Това кара фирмите да пускат на вода максимално много плавателни съда, като според източници на Reuters някои дори купуват използвани съдове, за да увеличат печалбите си допълнително.

Проблемите със световната верига на доставки карат големите търговски компании да предприемат изненадващ ход - наемането на цял кораб за изпълнението на поръчките. Целта е да се прескочат големите тапи, които се получават по пристанищата, а и да спестят пари от чакане. Според информация от миналата седмица в над 60 плавателни съда чакат да бъдат разтоварени и обслужени на две от най-големите пристанища в САЩ - Лос Анджелис и Лонд Бийч, съобщава Reuters. За сравнение - преди пандемията беше необичайно да има повече от един кораб на опашката. Според Бърт Фликингър, директор в консултантската агенция Strategic Resource Group, поне 20% от продуктите, чакащи да бъдат разтоварени в двете пристанища, няма да стигнат навреме за черния петък, когато повечето търговци правят около една трета от печалбите си.

Именно това кара големите вериги магазини и производители да наемат цели кораби, за да транспортират стоката си. Walmart използва един от най-големите кораби в света - The Flying Buttress, за да спаси празничния сезон, но това не е единственият плавателен съд, пренасял продукти на търговския гигант. "Чартърните плавателни съдове са само един пример за инвестициите, които направихме за доставка на продукти възможно най-бързо", казва Джо Мецгер, изпълнителен вицепрезидент по операциите по веригата на доставки в Walmart. Досега компанията използваше различен брой контейнери на различни кораби, но последните проблеми с веригите на доставки доведе до промяната.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.

Влезте в профила си

Всеки потребител може да чете до 5 статии месечно без да има абонамент за Капитал.

Вижте абонаментните планове
Close
Бюлетин
Бюлетин

Ритейл

Всяка седмица получавайте най-важното и интересно от ритейл сектора във вашата поща


1 коментар
  • 1
    ss avatar :-P
    SS

    Ako са кат Вера Су , около Яйлата има още скали и за циганетата на Каварна ще има Мери Крисмас ...


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход