Преходът на Volkswagen към електрически коли може да струва 30 хил. работни места

За това предупреди изпълнителният директор на компанията

Изпълнителният директор на Volkswagen Херберт Диес е обявил на заседание на надзорния съвет през септември, че компанията може да загуби 30 хил. работни места, ако премине твърде бавно към електрически превозни средства (EVs), съобщава Reuters, като се позовава на свои източници.

Според Диес конкуренцията от страна на нови участници на германския пазар, като Tesla, принуждава компанията да ускори трансформацията. Американският производител на електромобили планира да произвежда 500 хил. коли годишно в Германия с 12 хил. служители, докато 25 хил. служители на Volkswagen произвеждат едва 700 хил. автомобила в завода във Волсфбург.

Говорител на Volkswagen потвърди позицията на Диес, че присъствието на Tesla и други компании в Германия повишава спешността за преминаване към електромобили, но отрече, че са направени конкретни заключения за това колко работни места могат да бъдат загубени в процеса.

"Няма съмнение, че трябва да обърнем внимание на конкурентоспособността на завода ни във Волфсбург с оглед на новите участници на пазара", каза говорителят на Volkswagen Михаел Манске, посочвайки Tesla и новите китайски автомобилни производители, които навлизат в Европа.

"Tesla поставя нови стандарти за производство и мащаб", каза той, позовавайки се на строящата се фабрика на американската компания близо до Берлин, която при максимален капацитет ще произвежда между 5000 и 10 хил. автомобила седмично.

Tesla ще е основният конкурент на германския автомобилен производител.

Говорител на работническия съвет на Volkswagen заяви, че макар да не коментират дали Диес действително е казал тези числа, "съкращаването на 30 хил. работници е абсурдно и необосновано". Друг говорител на профсъюза от региона Долна Саксония, който е вторият по големина акционер на Volkswagen, заяви, че за такива съкращения "не може да става дума".

Електрическите автомобили имат много по-малко части от автомобила с двигател с вътрешно горене и затова изискват по-малко работници за производство. Според една оценка 100 хил. работни места в германската автомобилна индустрия могат да бъдат загубени до 2025 г. в резултат на електрификацията.

Заводът на Volkswagen във Волсфбург, най-големият в света с над 50 хил. служители, в момента не произвежда електромобили, но компанията планира да прави там електрически седан от 2026 г. по план, наречен Project Trinity.

Компанията обмисля да включи своя бизнес за зареждане на автомобили и енергия в допълнение към съществуващите планове за IPO на своето подразделение за батерии, каза главният технологичен директор Томас Шмал пред Manager Magazin в интервю, публикувано в сряда. Шмал твърди, че все още нищо не е решено и вероятно ще отнеме до две години, преди новите компании да бъдат създадени и готови за фондовия пазар.

Още от Капитал