Volkswagen ще разшири енергийната си мрежа, за да се конкурира с Tesla

Според ЕС са необходими 5 млрд. евро годишно до 2040 г. за разширяване на инфраструктурата за електроавтомобилите на континента

Volkswagen смята да разшири своята мрежа до около 45 хил. станции до 2025 г.
Volkswagen смята да разшири своята мрежа до около 45 хил. станции до 2025 г.    ©  Reuters
Volkswagen смята да разшири своята мрежа до около 45 хил. станции до 2025 г.
Volkswagen смята да разшири своята мрежа до около 45 хил. станции до 2025 г.    ©  Reuters

Volkswagen планира през следващата година да удвои броя на служителите си в енергийното си поделение Elli и да се договори с повече енергийни компании, така че да може да се конкурира с Tesla в захранващата инфраструктура, съобщава Reuters.

Чрез осигуряването на достатъчен брой станции за бързо зареждане и необходимата за тях енергия германският производител се надява да убеди потенциалните купувачи, които се притесняват относно капацитета на батериите, че те биха могли да заменят окончателно автомобилите с вътрешно горене с електрически модели.

Става ли въпрос за станциите за бързо зареждане, Volkswagen изостава спрямо американския производител. Tesla има световна мрежа от около 30 хил. станции и смята да ги увеличи през следващите години. От своя страна Volkswagen смята да разшири своята мрежа до около 45 хил. станции до 2025 г., когато също се стреми да измести Tesla като лидер на пазара на електрически автомобили. За да постигне своите планове, Volkswagen поставя начело на Elli Елке Темме, която има близо 20-годишен опит в германския енергийния бранш. Тя е натоварена със задачата да обедини различните дейности на автомобилния производител в областта на електрозахранването, като например закупуване на енергия, предоставяне на възможност за зареждане на автомобилите в домашни условия и по време на път и продажба на необходимата електроенергия.

"Инвестираме в области с голям растеж, които невинаги са печеливши незабавно. Винаги разглеждаме тези инвестиции в общия контекст на груповата ни стратегия. Ето защо изграждането на цялостна инфраструктура е от ключово значение", казва тя в интервю пред Reuters.

По-голям достъп до енергийната мрежа на компанията

За разлика от Tesla, която дава достъп до своите зарядни станции единствено на купувачите на собствените си автомобили, с изключение на пилотна програма в Нидерландия, Темме казва, че Volkswagen планира техните зарядни да са достъпни за всички шофьори на електрически автомобили, както и че техните автомобили ще могат да бъдат зареждани на повече от 250 хил. зарядни станции из Европа.

За да стандартизира процеса по зареждане, който понякога е различен в зависимост от доставчика, компанията смята да предложи технологията Plug & Charge в Европа от първото тримесечие на 2022 г. Тя предполага платежните данни на собственика да се съхраняват от колата, която ще прави безконтактно плащане, когато бива включена към зарядно устройство, което поддържа услугата.

Още от Капитал