Новият брой:
Продаден ли е мачът за еврото

АПИ и Uber: основните ябълки на раздора в преговорите за транспорта

Участниците в дискусията се обединиха около увеличаване на безопасността по пътищата, големи инфраструктурни проекти и оздравяването на БДЖ и "Български пощи"

Дали Агенция "Пътна инфраструктура" да мине към транспортното министерство, или да остане в Министерството на регионалното развитие. Това беше една от основните теми, по която имаше различия по време на преговорите по темата "Транспорт", продължили рекордните 6 часа и половина, между представителите на четирите партии (виж карето). Идеята АПИ да премине към министерство на транспорта беше подкрепена от три от четирите формации, но срещна несъгласието на "Има такъв народ".

Предложението на "Демократична България" да се въведе отново Uber пък срещна сериозен отпор от БСП. "Пускаме Uber и какво правим с целия таксиметров бранш", попитаха от левицата. Конкретната дискусия за таксиметровата платформа беше окачествена като "много сложна" и беше разписано да се проведе широка обществена дискусия по темата с Uber, както и за споделените пътувания като цяло.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

2 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
6 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    scuby avatar :-(
    scuby
    • - 7
    • + 2

    ДБ от край време са лобисти на Uber. Киро и Асан още се правят на ощипани моми и не се издават, но скоро ще се разбере, че и те са лобисти на американското посолство.

    Нередност?
  • 2
    acarid avatar :-|
    acarid
    • + 3

    Къде е АМ Русе - Велико Търново?
    Проектът е приоритетен в ОП "Транспортна свързаност" и нито дума за него вчера.
    Промяната ли продължаваме?

    Нередност?
  • 3
    valdim avatar :-|
    Dimov
    • + 1

    От прочетеното за мен остава усещане за какафония. Може би е нормално към този момент, но сякаш обстановката по тези преговори е "Другари, дайте да дадем!"
    Сложното е, че за да се навлезе в конкретика трябва време. А време в началото няма. И когато С ВРЕМЕТО се навлезе в тая конкретика ще започнат да гърмят конфликтите. И каруцата ще се разскърца...

    Нередност?
  • 4
    cav16646646 avatar :-|
    cav16646646
    • + 1

    Извън здравия разум е под умнокрасивата мантра "споделено пътуване" да се прокарва връщането на нелегалните таксиметрови услуги и да се ощетяват легалните и общините. Още повече пък да се лобира за конкретна фирма.

    Споделено пътуване е да качиш някой, който е в същото направление като теб, и да си поделите или не разходите. Например между колеги, автостоп и пр.
    Да превозваш хора от адрес до адрес на постоянна основа като начин за препитание или допълнителни доходи не може да е друго, освен нелегална таксиметрова дейност. Де факто и де юре. А през Юбер се предлага точно това.

    Ако има някакъв практически смисъл от споделени пътувания между непознати в българските условия, то това засяга по-скоро междуградското пътуване. И ако се намери начин за контрол и отсяване на реалното от нелегалния превоз, нека се развива това направление.

    ДБ както имат добри идеи, така и доста подозрителни предложение и не става ясно от чужда държава ли са зависими или са твърде обременени идеологически до невъзможност да разгледат прагматично един казус.

    Нередност?
  • 5
    cav16646646 avatar :-|
    cav16646646
    • + 3

    Всеки гледа да предложи повече заради онлайн излъчването. Скоростен път София-Кюстендил от какъв зор? Първо няма достатъчно трафик, нито Македония има планове да изгради такъв път до границата в близко бъдеще. Като сложиш и ужасния планински терен, на места над 1000 метра н.в., и задължителния обход на Перник, то струва ли си заради 15 км по-къс път спрямо варианта през Дупница да се влагат не малко средства при толкова много належащи проекти?

    Това може да е актуална тема едва когато РС Македония влезе в ЕС и трафикът между двете страни нарасне дотолкова, че и АМ Струма започне да се задръства. Тогава и магистрала да направят.
    А засега най-адекватен вариант за транспортна връзка е през Благоевград-Делчево. Там ще стане най-лесно, поне от наша страна, тъй като София-Благоевград вече е магистрала, както и Щип-Скопие, а Щип-Кочани - скоростен път. Остава да се измисли нещо и между Благоевград и Кочани.

    Колкото до Варна-Бургас, има нужда от такава магистрала, но да се предложи за европейско финансиране като част от един по-голям коридор от Одеса, през Тулча, Констанца, Бургас, Истанбул/Измир и пр.
    Както и да се проектира заедно с една бърза ЖП-линия между двата града, с тунел през Стара планина.

    Нередност?
  • 6
    sfasaf avatar :-|
    sfasaf

    Колкото повече гледам, толкова повече се убеждавам как май е по-добре без правителство.

    Нередност?
Нов коментар