Бъдещето на логистичния сектор е силно зависимо от COVID-19

Липсата на шофьори, необходимостта от по-екологичен бизнес и проблеми с доставките по море ще са определящи за бранша

Според данни на Международния транспортен форум индустрията е отговорна за 7% от глобалните емисии на въглероден диоксид, като очакванията са тази стойност да се покачва.
Според данни на Международния транспортен форум индустрията е отговорна за 7% от глобалните емисии на въглероден диоксид, като очакванията са тази стойност да се покачва.
Според данни на Международния транспортен форум индустрията е отговорна за 7% от глобалните емисии на въглероден диоксид, като очакванията са тази стойност да се покачва.    ©  Reuters
Според данни на Международния транспортен форум индустрията е отговорна за 7% от глобалните емисии на въглероден диоксид, като очакванията са тази стойност да се покачва.    ©  Reuters
Бюлетин Ритейл Ритейл

Всяка седмица получавайте най-важното и интересно от ритейл сектора във вашата поща

COVID-19 имаше особено тежко влияние върху глобалните вериги на доставки. Много компании заговориха за нуждата от регионално производство на продуктите си, което би улеснило процеса. По-високи цени за доставки, тяхното забавяне, както и необходимостта от диверсифициране на източниците на материали са няколко от нещата, които се промениха по време на пандемията. "Веригите за доставки трябва да се преоформят, за да се съсредоточат върху устойчивостта, гъвкавостта и стабилността", смята Ричард Уайлдинг, професор по стратегия на веригата за доставки в Училището по мениджмънт Кранфийлд във Великобритания. Увеличението на онлайн пазаруването по време на пандемията също оказва влияние върху веригата на доставките - голяма част от компаниите трябва да доставят продуктите не до магазини, а директно до вратите на потребителите, пише в анализ Financial Times.

Един цветарски магазин в Лондон, изглежда, има решение на проблема с доставките до вратата на потребителя. Freddie's Flowers, който има два склада в Лондон, е започнал да използва електрически велосипеди, които да пренасят стоката. 75% от доставките им се извършват чрез колела, като според шефа за доставки във Великобритания Алис Скоуби това е услеснило бизнеса им, а и е екологично съобразено решение. "Разбрахме, че това е наистина добър начин за доставка, защото клиентите получават своята кутия, а важен е и фактът, че не е в микробус и не използва дизел, което беше огромно нещо за нас", казва Скоуби.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове