Toyota спира производството в 5 завода през януари поради проблеми с доставките

Японската компания твърди, че това няма да се отрази на годишните й цели

Главният изпълнителен директор Акио Тойода ще има проблеми в началото на годината заради прекъсването на доставките
Главният изпълнителен директор Акио Тойода ще има проблеми в началото на годината заради прекъсването на доставките    ©  Reuters
Главният изпълнителен директор Акио Тойода ще има проблеми в началото на годината заради прекъсването на доставките
Главният изпълнителен директор Акио Тойода ще има проблеми в началото на годината заради прекъсването на доставките    ©  Reuters

Водещият японски автомобилен производител Toyota Motor обяви, че временно ще спре производството си в пет местни завода през януари. Сред причините за прекъсването са проблемите с веригите за доставки, недостигът на чипове и пандемията от COVID-19, съобщава Reuters. Компанията може да се изправи пред проблеми и покрай Зимните олимпийски игри догодина.

Toyota очаква спирането на работа в петте завода да засегне производството на около 20 хил. превозни средства. От компанията твърдят, че прекъсването няма да повлияе на годишната им цел за производството на 9 млн. превозни средства. "Ще продължим да поддържаме нашата прогноза за производствено ниво от 9 млн. единици за годината до 31 март", се казва в съобщението. Планът на Toyota да произведе рекордните 800 хил. автомобила в света през януари догодина също остава непроменен. Производственият план за януари представлява увеличение с 60 хил. автомобила спрямо година по-рано.

Компанията се сблъсква с недостиг на части, доставяни от засегнатите от COVID-19 заводи в Малайзия и Виетнам. Този недостиг я принуди да спре част от производството си в Япония през декември, което ще доведе до поне 14 хил. по-малко произведени автомобила за месеца. Миналата седмица Toyota заяви, че предвижда още по-голямо намаление на производството в Северна Америка през януари - до 50 хил. единици. Причината отново са проблеми с веригата за доставки.

По-ниски изисквания за качеството

Именно недостигът на части принуди Toyota да започне употребата на такива с несъществени дефекти. Компанията смекчи изискванията си за качество на частите, като гарантира, че това няма да засегне безопасността и производителността на автомобилите ѝ. От Toyota заявиха, че на първо време ще използват микросхеми с външни дефекти, които не изглеждат перфектно, но работят напълно нормално. Досега всички компоненти с драскотини или вдлъбнатини са били изхвърляни, но заради недостига на микрочипове правилата вече са други. "Внимаваме за външната страна на нашите превозни средства - частите, които лесно можете да видите. Но има много места, които хората не забелязват, освен ако наистина не се вгледат внимателно", заяви Такефуми Шига, главен ръководител на проекта за разработка на превозни средства, на брифинг. Според компанията потребителите няма да забележат промяната, но производството ще бъде частично подпомогнато.

Toyota заедно с други производители на автомобили очакват нарушения във веригите на доставки и поради Зимните олимпийски игри в Пекин, за които Китай обеща да бъдат с минимални въглеродни емисии. Най-големият автомобилен производител в света ще премести част от производството си на компоненти извън Пекин. Той също изисква от доставчиците си в Китай да поддържат наличности за повече от месец преди игрите. В най-лошия случай Toyota ще спре производството и логистиката в Китай по време на състезанията през февруари.

Още от Капитал