Sony гледа към пазара на електрически автомобили

Google, Apple и Dyson също проявяват сериозен интерес към сектора

Все повече технологични компании се насочват към автомобилния пазар.
Все повече технологични компании се насочват към автомобилния пазар.    ©  Reuters
Все повече технологични компании се насочват към автомобилния пазар.
Все повече технологични компании се насочват към автомобилния пазар.    ©  Reuters

Sony проучва по-сериозно възможността да влезе на пазара на електрически автомобили със свой модел. Ако това се случи, японската компания ще се присъедини към технологични конкуренти като Xiaomi и Foxconn, които стават част от развиващата се индустрия. Главният изпълнителен директор на Sony Кеничиро Йошида обяви създаването на дъщерната компания Sony Mobility по време на технологичното изложение CES 2022 в Лас Вегас.

Технологичният гигант представи и прототип на електрически автомобил от типа SUV по време на събитието, макар че не даде информация за цената или датата на пускане на пазара. Sony е лидер в изработването на сензори за автономни и самонаблюдаващи се превозни средства. Новият автомобил използва същата платформа за електрически превозни средства като представения преди 2 години седан Vision-S, който започна тестове в Европа през декември 2020 г.

"Проучваме възможността за търговско пускане на Sony EV. С нашите технологии за изображения и сензори, облачни технологии, 5G и развлекателни технологии, съчетани с майсторството ни в областта на съдържанието, вярваме, че Sony е добре позиционирана като компания за творчески развлечения, за да преосмисли мобилността", обяви Йошида.

Разкриването на плановете на компанията доведе до покачване на цените на акциите й с над 4% в сряда, което допълнително повишава тяхната стойност след ръста от предния ден заради успеха на филма Spider-Man: No Way Home през празничния сезон, съобщава Financial Times.

Фонд мениджър, базиран в Токио, чието портфолио включва Sony, заявява, че не е сигурен дали навлизането на електрическите превозни средства е положително за акциите на компанията в дългосрочен план, особено като се има предвид историята на ентусиазираното ѝ участие в проекти, които носят минимални печалби. И добавя, че е от изключително значение дали Sony ще произвежда сама автомобилите, или ще използва трета страна.

Представени функции

Vision-S 2 е SUV с повече място за устройствата за развлечение, които според Sony и други компании в бъдеще ще заемат централно място в пътуването в автомобил. Автомобилът също така разполага с високоговорители на седалките, които създават "триизмерно звуково поле" около пътниците, и панорамни екрани. Той също така ще позволява както стрийминг на игри, така и дистанционна връзка с игралните конзоли на компанията.

Освен това Sony твърди, че друга функция на автомобила ще е възможността за промяна на звуците, издавани от превозното средство при промяна на скоростта. Освен традиционния рев на двигателя, автомобилът теоретично може да възпроизвежда части от мелодии, текстове от филми или възгласи на радост при ускоряване и спиране, заяви говорител на компанията.

Mercedes-Benzпредставиелектрическипрототип,изминаващ1000 км с едно зареждане

Mercedes-Benz представи своя нов прототип на електрически модел. Според компанията Vision EQXX може да измине над 1000 км с едно зареждане, което многократно надхвърля средното разстояние от 300 км. Разстоянието е изчислено чрез дигитална симулация на реална пътна обстановка, съобщава Financial Times. По думите на германския производител прототип на автомобила за движение ще бъде представен през пролетта и ще е в състояние да измине двойно по-голямо разстояние от напълно зареден Tesla Model S. Очаква се автомобилът да бъде достъпен от 2024 или 2025 г., но може и да не успее да покрие цялото разстояние, което прототипът изминава. Миналата година Mercedes представи модела EQS и според компанията за момента е електрическият автомобил, който може да измине най-дългото разстояние за едно зареждане от над 650 км.

Още от Капитал