Volkswagen с рекордно ниски продажби за последните 10 години

Компанията увеличава продажбите си единствено в САЩ

Проблемите с веригите на доставка са едни от главните причини за намаляването на продажбите
Проблемите с веригите на доставка са едни от главните причини за намаляването на продажбите
Проблемите с веригите на доставка са едни от главните причини за намаляването на продажбите    ©  Reuters
Проблемите с веригите на доставка са едни от главните причини за намаляването на продажбите    ©  Reuters
Бюлетин Ритейл Ритейл

Всяка седмица получавайте най-важното и интересно от ритейл сектора във вашата поща

Volkswagen е изпратил най-лошата си година за последните десет според данните на компанията за продадените автомобили. Световният лидер в сектора е доставил 8.9 млн. коли, като най-сериозното намаляване на поръчките има Китай. Във втората по големина икономика в света са пласирани 14.8% по-малко коли, но добрата новина е, че тези на електрически са скочили четири пъти.

Проблемите с веригите на доставка са едни от главните причини за намаляването на продажбите. Особено тежко е положението с недостига на чипове, като очакванията на експерти са, че затрудненията ще продължат и поне през първата половина на 2022 г. "При необичайно предизвикателни обстоятелства Volkswagen постигна задоволителен резултат при продажбите", казва Клаус Зелмер, ръководител на продажбите и маркетинга. "Въпреки това, огромните ефекти на чиповете върху производството не бяха в състояние да бъдат напълно компенсирани", добавя той пред Reuters.

Германският производител увеличава дела на електрически модели, които е продал - за 2021 г. той вече е 5.4% от общите продажби. Засега обаче остава далеч от целта, която си е поставил за 2030 г. - половината от продажбите да бъдат на автомобили с електрически батерии. Европа, изглежда, е континентът, който най-бързо приема колите с алтернативно задвижване - между една пета и една четвърт от всички продадени коли са били електрически.

Конкурентите имат подобни проблеми

Два от най-големите конкуренти на Volkswagen - BMW и Daimler, който произвежда автомобилите с марка Mercedes Benz, имат подобни проблеми. Daimler обяви на 7 януари, че е продала 2.05 млн. автомобила за 2021 г. Това означава, че за първи път от години насам отстъпва титлата за премиум марката с най-много продажби. Компанията увеличава продажбите на електрически автомобили с над 90%, като те достигат 99 хил. В Европа спадът е с 11.2%, а в САЩ ръстът е едва 0.4%.

Новият лидер при премиум марките е BMW, която е доставила рекордните за компанията 2.21 млн. превозни средства през 2021 г. - с 9.1% повече от предходната година. Увеличението в продажбите на електрически автомобили е повече от двойно. Близо една четвърт от превозните средства BMW и Mini, продадени в Европа (23%), са били хибридни или напълно електрически автомобили, показват данни на производителя. На глобално ниво процентът е 13.