Автосекторът в България: новото расте, но и старее

Колите над 20-годишна възраст по българските пътища достигнаха рекорд, автомобилите на дизел - също, а цените вървят нагоре

Около 65% от новорегистрираните през 2021 г. автомобили са над 10 години
Около 65% от новорегистрираните през 2021 г. автомобили са над 10 години
Около 65% от новорегистрираните през 2021 г. автомобили са над 10 години    ©  Надежда Чипева
Около 65% от новорегистрираните през 2021 г. автомобили са над 10 години    ©  Надежда Чипева
Бюлетин Ритейл Ритейл

Всяка седмица получавайте най-важното и интересно от ритейл сектора във вашата поща

По много причини - финансови, регулаторни и други, автомобилният пазар в България винаги е бил по-особен и далеч от тенденциите в Европа и света. През миналата година глобалните трендове все пак бяха усетени и тук, най-вече заради недостига на чипове, който удари спирачки на доставките на нови и употребявани автомобили и се отрази и на цените. Все пак местните особености остават водещи за развитието на сектора. Новост е, че напоследък има размествания на дилърския пазар след няколко сделки и смяна на собствеността между местни играчи, а очакването е пренареждането да продължи.

Ако има една тенденция, която остава непоклатима през годините, това е структурата на автопарка в България. През миналата година продължи да расте делът на най-старите коли - тези над 20 години, както и автомобилите с дизелов двигател, за разлика от повечето страни в Западна Европа. В същото време намалява делът на сравнително новите коли - тези до 5 години.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове