Декарбонизация на транспорта - какво предстои?

Коли, камиони, кораби и самолети ще претърпят голяма трансформация в идното десетилетие

Морският транспорт може да се декарбонизира чрез замяната на мазута с амоняк.
Морският транспорт може да се декарбонизира чрез замяната на мазута с амоняк.
Морският транспорт може да се декарбонизира чрез замяната на мазута с амоняк.
Морският транспорт може да се декарбонизира чрез замяната на мазута с амоняк.

Тъй като транспортът допринася с около 5% за БВП на ЕС и осигурява работа на повече от 10 милиона души в Европа, транспортната система е от решаващо значение за европейския бизнес и глобалните вериги за доставки. Транспортът, особено корабоплаването и авиацията, са, образно казано, кръвоносната система на световната икономика. Без тях едва ли бихте получили за седмица-две онлайн поръчката на новия си чифт маратонки, произведен в Южна Азия, или още 16 гигабайта RAM памет за своя лаптоп. В същото време транспортът генерира много емисии на парникови газове и замърсители, шум, пътни катастрофи и задръствания.

Днес емисиите от транспорта представляват около 25% от общите парникови газове в ЕС като непрекъснато се увеличават. Целта за първият климатично неутрален континент до 2050 г. изисква амбициозни промени в транспорта. Необходим е ясен път за постигане на 90% намаление на свързаните с транспорта емисии на парникови газове до 2050 г.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

2 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
1 коментар
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
Нов коментар