🗞 Новият брой на Капитал е онлайн >>

Какво следва за въздушния транспорт

Нови варианти на ковид спират възходящата траектория на авиацията

Бюлетин: Вечерни новини Вечерни новини

Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"

За добро или за лошо, работата и пазаруването бяха завинаги променени от пандемията. Авиационната индустрия обаче се надява, че нейното прекъсване, причинено от ковид-19, ще се окаже временно. За щастие на лишените от почивки, посещения при семейство и приятели или бизнес пътувания летенето през 2022 г. ще изглежда малко повече като това от ерата на авиацията преди пандемията. Разлики ще се откриват между вътрешните и международните маршрути, късите и дългите полети и тези на изток и запад.

Броят на самолетите, издигащи се в небето, нараства постоянно от март 2020 г. насам, когато пандемията за първи път принудително ги приземи. Според повечето прогнози до 2024 г. самолетите ще превозват толкова пътници, колкото и през 2019 г. Международната асоциация на въздушния транспорт IATA смята, че около 3.4 млрд. души ще се качат на борда през 2022 г. Това е почти двойно повече от броя им през 2020 г., макар че броят им е все още далеч от тази от 2019 г., когато са били превозени 4.5 млрд. души.


Архивът на "Капитал"

Статията, която искате да прочетете е част от архива на "Капитал", който е достъпен само за абонати. Той включва над 200 000 стати с всичко за бизнеса, политиката и обществото в България от 1993 г. насам.

Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

2 лв. / седмица за 12 седмици * Към офертата

Всички абонаменти планове

* Aбонамент за Капитал - 2 лв./седмица през първите 12 седмици, а след това - 7.25 лв./седмица. Абонаментът Ви ще бъде подновяван автоматично и таксуван на месечна база. Може да прекратите по всяко време. Само за нови абонати, физически лица.