Американски авиокомпании предупредиха, че проблемите с 5G могат да продължат с години

Verizon и AT&T се съгласиха да отложат разполагането на някои безжични кули близо до летищата

Авиационната индустрия и Федералната авиационна администрация предупредиха, че 5G смущенията могат да повлияят на чувствителната електроника на самолетите
Авиационната индустрия и Федералната авиационна администрация предупредиха, че 5G смущенията могат да повлияят на чувствителната електроника на самолетите
Авиационната индустрия и Федералната авиационна администрация предупредиха, че 5G смущенията могат да повлияят на чувствителната електроника на самолетите    ©  Reuters
Авиационната индустрия и Федералната авиационна администрация предупредиха, че 5G смущенията могат да повлияят на чувствителната електроника на самолетите    ©  Reuters
Бюлетин Ритейл Ритейл

Всяка седмица получавайте най-важното и интересно от ритейл сектора във вашата поща

Вероятно ще са необходими "години", за да бъдат трайно разрешени проблемите със смущенията, които внедряването на безжичната връзка 5G в т.нар. C-band честоти причинява на самолетите. Това ще съобщи група, представляваща големите пътнически и товарни превозвачи в САЩ, на американските законодатели.

Ник Калио, който оглавява асоциацията Airlines for America, заяви пред подкомитет по транспорт и инфраструктура чрез писмени показания, че проблемите с 5G, пред които е изправена авиационната индустрия, е трябвало да бъдат избягвани. "Процесът, който доведе до този оперативен кошмар, трябва да се тълкува като предупреждение за провал в правителствената комуникация и координация", се казва в свидетелството му, прегледано от Reuters.

"Вероятно ще отнеме години, а не дни или седмици, за да се смекчат напълно и за постоянно проблемите със смущенията, причинени от внедряването на 5G в C-band", добавя Калио, чиято група представлява American Airlines, United Airlines, FedEx и други големи превозвачи. Федералната комисия по комуникациите на САЩ определя C-band като част от електромагнитния спектър в микровълновия диапазон на честоти, вариращи от 3.7 до 4.2 Ghz.

През януари комуникационните компании Verizon и AT&T се съгласиха да отложат разполагането на някои 5G безжични кули близо до летищата, след като авиационната индустрия и Федералната авиационна администрация (FAA) предупредиха, че 5G смущенията могат да повлияят на чувствителната електроника на самолетите, като например радиовисотомерите. Притеснението им е, че по време на кацане при лошо време C-band сигналите могат да бъдат уловени от уредите, които преценяват разстоянието на самолетите до земята.

Миналата седмица FAA съобщи, че е разрешила употребата на 20 модела висотомери и е одобрила 90% от търговския флот на САЩ за кацане при подходи с ниска видимост в райони с 5G. Но 5G мрежата все пак е повлияла на някои полети, извършвани при лошо време, особено при някои регионални маршрути, пише Reuters.

Президентът на Асоциацията на аерокосмическата индустрия Ерик Фанинг заяви пред законодателите, че има напредък по проблема, но той все още не е разрешен. "С многото нерешени въпроси, които все още са на дневен ред, се очакват смущения в бъдещето, дори при по-нататъшни компромиси и сътрудничество", се казва в свидетелството му.

Изслушването включва и показания от администратора на FAA Стив Диксън, от изпълнителния директор на групата от безжичната индустрия CTIA Мередит Атуел Бейкър и други. Говорител на комитета заяви, че Федералната комисия по комуникациите (FCC) е била поканена да даде показания, но няма да може да се яви. FCC не коментира веднага.

Бейкър твърди пред законодателите, че безжичната индустрия "остава уверена, че 5G не представлява риск за безопасността на въздушното движение". Президентът на асоциацията на пилотите в авиокомпаниите Джо де Пит казва, че подкрепата на FCC за телекомуникационната индустрия "не само изложи обществеността на риск, но и принуди пилотите да извършват обширни заобикалящи маневри, за да гарантират безопасността на полета".

1 коментар
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
Нов коментар

Още от Капитал