🗞 Новият брой на Капитал е онлайн >>

Кошмарната седмица за транспорта: трагедията с ферибота и влизане на пакета "Макрон"

Загубите на ПИМК от пожара на ферибота в Гърция могат да надхвърлят 20 млн. лв., а транспортните компании в България мислят за напускане заради новите европейски правила

Продължава спасителната операция за намирането на 10 души, а преди тя да завърши, не може да се направи оглед и да се оценят щетите
Продължава спасителната операция за намирането на 10 души, а преди тя да завърши, не може да се направи оглед и да се оценят щетите
Продължава спасителната операция за намирането на 10 души, а преди тя да завърши, не може да се направи оглед и да се оценят щетите    ©  Reuters
Продължава спасителната операция за намирането на 10 души, а преди тя да завърши, не може да се направи оглед и да се оценят щетите    ©  Reuters
Бюлетин: Моят Капитал Моят Капитал

Най-важното от света на личните финанси, пазарите и управлението на спестяванията.

Загубите за транспортната компания ПИМК от трагедията в Йонийско море са над 4.5 млн. лева само от изгорелите камиони, а заедно със стоките в тях могат да надхвърлят 20 млн. лева. Това изчислиха за "Капитал" от пловдивската компания, чийто превозни средства и шофьори се оказаха заклещени в горящия ферибот между Гърция и Италия.

Все още няма пълна яснота за ситуацията, защото продължава денонощната спасителна акция в изгорелия кораб и се търсят липсващи десет души. Самата компания организира прибирането на спасените дотук българи с автобуси.


Архивът на "Капитал"

Статията, която искате да прочетете е част от архива на "Капитал", който е достъпен само за абонати. Той включва над 200 000 стати с всичко за бизнеса, политиката и обществото в България от 1993 г. насам.

Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

2 лв. / седмица за 12 седмици * Към офертата

Всички абонаменти планове

* Aбонамент за Капитал - 2 лв./седмица през първите 12 седмици, а след това - 7.25 лв./седмица. Абонаментът Ви ще бъде подновяван автоматично и таксуван на месечна база. Може да прекратите по всяко време. Само за нови абонати, физически лица.

3 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    ......... avatar :-|
    .........
    • + 5

    Интересен коментар. Изненадвам се на липсата на реакция от страна на Събев, при положение, че транспортът е ключов. Общият брой валидни лицензи за международна транспортна дейност от България е над 70 хиляди! Това дава някаква индикация до каква степен би бил ударен сектора.

    В интерес на истината това е зверски трудна работа, но пък и рентабилна. Към днешна дата заплатите на шофьори международен транспорт са колосални цифри, напълно заслужени.

    Говорим за 13 500 юридически лица на територията на България! Да, една немалка част са тук по линия на по-ниските оперативни разходи (лицензи, застраховки, данъци, осигуровки) и в действителност това им дава възможност за арбитражна услуга в рамките на ЕС. Сякаш това е нещо лошо!?!

    Ако обърнем пирамидата обаче си остава въпросът как беше абсолютно приемливо от гледна точка на свободния пазар да допуснем чуждестранни икономически агенти с по-голяма степен на достъп до финансор ресурс, ноу-хау и съответно по-ниска себестойност на произведена продукция, които съответно завладяха пазара, а когато български фирми изведнъж придобиха напълно материално конкурентно предимство и изведнъж се налага да реформираме пазара... Въпросът е риторичен, естествено.

    Нередност?
  • 3
    drkskwlkr avatar :-|
    Иван Арнаудов
    • + 1

    До коментар [#1] от "Quandt":

    "Конкурентното предимство" на българския транспортен бизнес се състои в това, че на шофьорите се плаща минимална работна заплата и съответно минималните осигуровки върху нея. Останалата компенсация идва под формата на командировъчни. Това прави една нелоша надница, но за сметка на бъдещето, когато пенсията ще бъде нищожна (нека не си правим илюзиите, че шофьорите пестят от командировъчни и инвестират във взаимни фондове, недвижимости и т.н.)

    Нередност?
Нов коментар