Кризата във веригата за доставки удари веригите за мебели
Търговците се опитват да намалят зависимостта си от китайското производство


Павел Бонкин

Всяка седмица получавайте най-важното и интересно от ритейл сектора във вашата поща
Обзавеждането е един от най-засегнатите сектори от проблемите с веригата за доставки, като в някои случаи разходите за превоз на дивани, маси и столове са се повишили с до над 1200% от началото на пандемията. Покачването на цените за транспорт поставя компаниите в неудобно положение - да покрият допълнителните разходи, което ще се отрази на техните маржове, или да повишат цените на мебелите, което може да отслаби търсенето на техните продукти. За момента търговците избират втория вариант, като по данни на Националната статистическа служба на Великобритания цената на мебелите в страната се е покачила с 12.5% на годишна база през декември, съобщава Financial Times.
Основният проблем пред европейските и американските търговци е тяхната зависимост от китайското производство. По данни на ООН вносът на мебели във Великобритания от Китай се е повишил от 50 млн. долара през 1993 г. до 4.3 млрд. долара през 2020 г. Покачващите се цени на транспорта подтикват някои от европейските и американските търговци да преместят част от производството си у дома или в по-близки страни.
Статията, която искате да прочетете е част от архива на "Капитал", който е достъпен само за абонати. Той включва над 200 000 стати с всичко за бизнеса, политиката и обществото в България от 1993 г. насам.
Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
2 лв. / седмица за 12 седмици * Към офертата
* Aбонамент за Капитал - 2 лв./седмица през първите 12 седмици, а след това - 7.25 лв./седмица. Абонаментът Ви ще бъде подновяван автоматично и таксуван на месечна база. Може да прекратите по всяко време. Само за нови абонати, физически лица.
Все още няма коментари
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.