Корабокрушението на доставките

Година по-късно цените на морските превози все още са на върха, а веригата на доставки - далече от възстановяване

Кризата в морските превози предизвика невиждани задръствания по пристанищата
Кризата в морските превози предизвика невиждани задръствания по пристанищата
Кризата в морските превози предизвика невиждани задръствания по пристанищата    ©  Reuters
Кризата в морските превози предизвика невиждани задръствания по пристанищата    ©  Reuters
Бюлетин Вечерни новини Вечерни новини

Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"

Пристанища, на които се чака по три седмици. Индекс над 9660 долара за превоз на един контейнер. Морски превозвачи с мегапечалби от десетки милиарди долари. Дефицит на TEU и невъзможност за планиране кога безценната стока от Китай ще бъде получена.

Все така изглежда глобалната верига на доставки година по-късно, след като в началото на 2021 г. цената на морския превоз започна да се катери стремително нагоре. Индексът Freightos Baltic Index скочи 8 пъти в сравнение с настоящия момент. Цената за превоз на един 40-футов контейнер през октомври 2019 г., преди COVID-19 беше, 1237 долара. А на 10 септември 2021 г. беше постигнат и рекорд - 11 109 долара.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

2 лв. / седмица за 12 седмици * Към офертата

Всички абонаменти планове

* Aбонамент за Капитал - 2 лв./седмица през първите 12 седмици, а след това - 7.25 лв./седмица. Абонаментът Ви ще бъде подновяван автоматично и таксуван на месечна база. Може да прекратите по всяко време. Само за нови абонати, физически лица.

2 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
Нов коментар