Веригите за доставки се подготвят за нови проблеми
Новите геополитически рискове карат компаниите да укрепват дейността си срещу глобални прекъсвания чрез преместване на производството, диверсификация и запасяване с материали


Павел Бонкин

Всяка седмица получавайте най-важното и интересно от ритейл сектора във вашата поща
Световните вериги за доставки, които бяха започнали да се възстановяват в началото на годината, отново се влошават поради войната на Русия в Украйна и ограниченията в Китай заради повишаващия се брой случаи на заразени с ковид в страната. След като през последните две години пандемията засегна най-силно търговските пътища между Азия и САЩ, последните сътресения се усещат остро в Германия, която е силно зависима от доставките на руски природен газ, съобщава Bloomberg.
През март очакванията на бизнеса в Германия отчетоха рекорден месечен спад, предприятията в страната се изправиха пред недостиг на гориво и части и се удължиха забавянията при транспорта на товари в ключови пристанища в Северно море като Бремерхафен. Освен смущенията във връзка с войната в Украйна новите огнища на омикрон в Китай разширяват ограниченията в големите търговски центрове в страната, последно въведени в Шанхай. Един от най-големите превозвачи - Maersk, съобщи, че някои от складовете, обслужващи местните пристанища ще са затворени за неопределено време, и че доставките от и до терминалите ще бъде "затруднено значително".
Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.
Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
2 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата
Вижте абонаментните планове
2 коментара
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.