Младата българска авиокомпания GullivAir в страната на късите и дългите полети
Превозвачът започна полети до балкански столици и обяви план за директна линия до САЩ


Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"
- Българската авиокомпания GullivAir привлече вниманието с намерението си да открие директна линия до САЩ.
- Тя все още се бави, но слотовете за лятото са заявени. Превозвачът започна полети до балкански столици.
- В по-дълъг хоризонт въпросът е как ще се пълнят самолетите.
В най-тежкия момент за авиацията, в който към пандемията и ограниченията за пътниците се прибавят война, затворени въздушни пространства и скок в цените на горивата, на българска земя един нов авиопревозвач прави опити да разгърне мрежата си, и то с трансконтинентален размах.
Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.
Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
2 лв. / седмица за 12 седмици * Към офертата
* Aбонамент за Капитал - 2 лв./седмица през първите 12 седмици, а след това - 7.25 лв./седмица. Абонаментът Ви ще бъде подновяван автоматично и таксуван на месечна база. Може да прекратите по всяко време. Само за нови абонати, физически лица.
6 коментара
Само у нас може да има такова нещо. Спокойното, приятелсктото, почти гальовното отношение към конфликтът на интереси. Не е ли просто чудесно: управител си на авиокомпания и в същото време създаваш своя, паралелна, със сходен предмет на дейност, възползваш се в пълен размер от вече създадени връзки, позиции, информация... А пък не е и никак лошо да си подбираш и персонал, естествено пак за сметка на досегашната си месторабота... По онези страни, за които у нас е прието да се наричат бели, за такова нещо бият през ръцете и по други, по-болезнени части на тялото, подписват се декларации и задължения, че не може да се работи в същата или в пряко конкурираща сфера няколко години. При нас няма подобни неща, ние всъщност си обичаме конфликтите на интереси. При нас те са всъщност съвпадане на интереси, най-често лични.
По делата им ще ги познаете.
До коментар [#1] от "Francis Franco Begbie":
Точно така е.
Да кажат и какво им е обещал един бивш канадски гражданин срещу участието им в политическата ПР-афера "директни полети до Скопие".
И тук ли има руска следа? А що се отнася до твърдението, че било несигурно колко рентабилни биха били директните полети от България до САЩ, мога да посоча така популярните у нас Turkish Airlines, които имат по три полета между Истанбул и София ВСЕКИ ДЕН, извозвайки пълни самолети с пътници, които пътуват основно между България и Северна Америка през Истанбул. А да не говорим, че българи летят ежедневно до Америка и през останалите летища в Европа. Така че дори само половината от този пътникопоток да бъде прихванат от една редовна директна линия София-Чикаго или София- Ню Йорк например, това би било абсолютен успех за авиокомпанията. А ако успеят да привлекат пътници и от другите балкански държави, това би било пълен триумф. Щом като Ердоган го прави, защо да не го правим и ние! Само, разбира се, трябва да си "постегнем" автогарата, която имаме за летище, защото продължава да е пълен резил.
ПИБ си има и авиокомпания, тва е.
До коментар [#1] от "Francis Franco Begbie":
Аз съм подписал също подобен документ но той е валиден ако си търся ново работно място като нает. Ако изляза на пазара самостоятелно като фирма единственото което нямам право е да работя с клиентите на предишната ми фирма за определен период от време. В случая правейки нова фирма и с маршрути които не са съществували досега не виждам никакъв проблем.
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.