Младата българска авиокомпания GullivAir в страната на късите и дългите полети

Превозвачът започна полети до балкански столици и обяви план за директна линия до САЩ

Според представители от пазара част от концепцията е по-малките самолети ATR 72 да захранват от страната и от съседни държави по-големите Airbus и техните презокеански полети
Според представители от пазара част от концепцията е по-малките самолети ATR 72 да захранват от страната и от съседни държави по-големите Airbus и техните презокеански полети
Според представители от пазара част от концепцията е по-малките самолети ATR 72 да захранват от страната и от съседни държави по-големите Airbus и техните презокеански полети    ©  Деян Димитров
Според представители от пазара част от концепцията е по-малките самолети ATR 72 да захранват от страната и от съседни държави по-големите Airbus и техните презокеански полети    ©  Деян Димитров
Бюлетин Вечерни новини Вечерни новини

Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"

Темата накратко
  • Българската авиокомпания GullivAir привлече вниманието с намерението си да открие директна линия до САЩ.
  • Тя все още се бави, но слотовете за лятото са заявени. Превозвачът започна полети до балкански столици.
  • В по-дълъг хоризонт въпросът е как ще се пълнят самолетите.

В най-тежкия момент за авиацията, в който към пандемията и ограниченията за пътниците се прибавят война, затворени въздушни пространства и скок в цените на горивата, на българска земя един нов авиопревозвач прави опити да разгърне мрежата си, и то с трансконтинентален размах.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

2 лв. / седмица за 12 седмици * Към офертата

Всички абонаменти планове

* Aбонамент за Капитал - 2 лв./седмица през първите 12 седмици, а след това - 7.25 лв./седмица. Абонаментът Ви ще бъде подновяван автоматично и таксуван на месечна база. Може да прекратите по всяко време. Само за нови абонати, физически лица.

6 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    azr38624319 avatar :-|
    Francis Franco Begbie
    • + 4

    Само у нас може да има такова нещо. Спокойното, приятелсктото, почти гальовното отношение към конфликтът на интереси. Не е ли просто чудесно: управител си на авиокомпания и в същото време създаваш своя, паралелна, със сходен предмет на дейност, възползваш се в пълен размер от вече създадени връзки, позиции, информация... А пък не е и никак лошо да си подбираш и персонал, естествено пак за сметка на досегашната си месторабота... По онези страни, за които у нас е прието да се наричат бели, за такова нещо бият през ръцете и по други, по-болезнени части на тялото, подписват се декларации и задължения, че не може да се работи в същата или в пряко конкурираща сфера няколко години. При нас няма подобни неща, ние всъщност си обичаме конфликтите на интереси. При нас те са всъщност съвпадане на интереси, най-често лични.

    По делата им ще ги познаете.

    Нередност?
  • 2
    nfy59662417 avatar :-|
    nfy59662417

    До коментар [#1] от "Francis Franco Begbie":

    Точно така е.

    Нередност?
  • 3
    bvo40646753 avatar :-|
    bvo40646753
    • - 3
    • + 1

    Да кажат и какво им е обещал един бивш канадски гражданин срещу участието им в политическата ПР-афера "директни полети до Скопие".

    Нередност?
  • 4
    susedkata avatar :-|
    Любопитната Съседка
    • - 1
    • + 3

    И тук ли има руска следа? А що се отнася до твърдението, че било несигурно колко рентабилни биха били директните полети от България до САЩ, мога да посоча така популярните у нас Turkish Airlines, които имат по три полета между Истанбул и София ВСЕКИ ДЕН, извозвайки пълни самолети с пътници, които пътуват основно между България и Северна Америка през Истанбул. А да не говорим, че българи летят ежедневно до Америка и през останалите летища в Европа. Така че дори само половината от този пътникопоток да бъде прихванат от една редовна директна линия София-Чикаго или София- Ню Йорк например, това би било абсолютен успех за авиокомпанията. А ако успеят да привлекат пътници и от другите балкански държави, това би било пълен триумф. Щом като Ердоган го прави, защо да не го правим и ние! Само, разбира се, трябва да си "постегнем" автогарата, която имаме за летище, защото продължава да е пълен резил.

    Нередност?
  • 5
    zeroh avatar :-|
    Зоро

    ПИБ си има и авиокомпания, тва е.

    Нередност?
  • 6
    aussie avatar :-P
    aussie

    До коментар [#1] от "Francis Franco Begbie":

    Аз съм подписал също подобен документ но той е валиден ако си търся ново работно място като нает. Ако изляза на пазара самостоятелно като фирма единственото което нямам право е да работя с клиентите на предишната ми фирма за определен период от време. В случая правейки нова фирма и с маршрути които не са съществували досега не виждам никакъв проблем.

    Нередност?
Нов коментар