Honda и General Motors ще правят електрически коли за под 30 хил. долара

Целта на партньорството е да конкурират лидера Tesla

Партньорството между японската и американската компания е част от опитите за адаптиране на пазара към въглероден неутралитет
Партньорството между японската и американската компания е част от опитите за адаптиране на пазара към въглероден неутралитет
Партньорството между японската и американската компания е част от опитите за адаптиране на пазара към въглероден неутралитет    ©  Reuters
Партньорството между японската и американската компания е част от опитите за адаптиране на пазара към въглероден неутралитет    ©  Reuters
Бюлетин Ритейл Ритейл

Всяка седмица получавайте най-важното и интересно от ритейл сектора във вашата поща

General Motors и Honda Motor обявиха, че ще разработят серия от по-евтини електрически автомобили, базирани на нова съвместна платформа. Производството се очаква да започне през 2027 г., като целта е да конкурират Tesla по продажби. GM ще започне производството на два електрически SUV модела за Honda от 2024 г. - Honda Prologue и Acura.

Автомобилните компании заявиха, че новата сделка е за "достъпни" електромобили, включително компактни кросоувъри, благодарение на технологията за батерии Ultium на GM. Компактният кросоувър е най-продаваният автомобилен сектор в света - над 13 млн. превозни средства, съобщават от компаниите. Те се въздържаха да обявят колко инвестират в новото си сътрудничество, съобщава Reuters.

Главният изпълнителен директор на GM Мери Бара обяви, че цените ще паднат под 30 хил. долара, планирана за електрическия SUV Chevrolet Equinox. Тя обясни, че новите превозни средства с по-ниски цени ще бъдат "достижими електромобили".

"Имаме много важна цел... до средата на десетилетието, до 2025 г., да продадем повече електромобили в САЩ от всеки друг и за да направите това, трябва да имаме портфолио от превозни средства", каза Бара, отбелязвайки, че GM планира широка гама от малки до големи EV. Компаниите заявиха, че ще обсъдят и бъдещо сътрудничество в областта на технологиите за батерии за електрически превозни средства, за да намалят разходите.

Партньорството между японската и американската компания е част от опитите за адаптиране на пазара към въглероден неутралитет. А по-масовото използване на електрически автомобили и други "зелени" технологии зависи от това колко са икономични и достъпни за хората.

Нови батерии

И двете компании в момента работят по развиването на следващата генерация технологии, най-вече т.нар. solid-state батерии, които са по-леки, по-ефективни, да разрешават по-дълъг преход и да са по-евтини. Този тип батерии са сравнително по-добри от литиево-йонните, които се използват в сегашните електрически автомобили. Част от партньорството е с цел да се запълни пазарната ниша за по-евтини електрически модели, които Tesla няма, съобщава CNBC.

"Honda и GM ще надграждат успешното технологично сътрудничество, което имат, за да помогнат за постигането на драматично разширяване на продажбите на електрически превозни средства", каза в изявление Тошихиро Мибе, президент и главен изпълнителен директор на Honda.

GM планира да може да произвежда и продава около 2 млн. електрически автомобила в световен мащаб до 2025 г. Honda, лидер в икономичните превозни средства, до голяма степен се фокусира върху хибридните превозни средства, но се стреми да предложи повече изцяло електрически модели.

Новото партньорство задълбочава връзките между двете компании по отношение на изцяло електрическите и автономните превозни средства. Преди това Honda инвестира 750 млн. долара в Cruise, автономно превозно средство, а дружеството зад него е мажоритарна собственост на GM. От своя страна GM произведе два електромобила за Honda за 2024 г. Компаниите са си сътрудничили и за производство на акумулаторни модули и превозни средства с горивни клетки.

Honda все още планира да разработи собствена технология за електромобили и да започне тяхното производство, след като двата направени от GM модела за компанията бъдат пуснати в продажба през 2024 г.

Все още няма коментари
Нов коментар

Още от Капитал