Volvo разраства бизнеса си с онлайн продажби на автомобили и купува дял от Carwow

Шведската компания иска да продава половината от колите си чрез интернет до 2025 г.

Това е втората сделка, която шведската компания завършва в последната седмица, като предишната беше придобиването на израелския стартъп за батерии за електрически автомобили StoreDot
Това е втората сделка, която шведската компания завършва в последната седмица, като предишната беше придобиването на израелския стартъп за батерии за електрически автомобили StoreDot
Това е втората сделка, която шведската компания завършва в последната седмица, като предишната беше придобиването на израелския стартъп за батерии за електрически автомобили StoreDot
Това е втората сделка, която шведската компания завършва в последната седмица, като предишната беше придобиването на израелския стартъп за батерии за електрически автомобили StoreDot
Бюлетин Ритейл Ритейл

Всяка седмица получавайте най-важното и интересно от ритейл сектора във вашата поща

Фондът за рисков капитал на Volvo Cars - Volvo Cars Tech Fund, е закупил дял от базирания в Лондон онлайн търговец на автомобили Carwow. Макар и да няма официална информация за стойността на вложението, източник на Financial Times твърди, че става въпрос за десетки милиони долари. Инвестицията на шведската компания в автомобилната онлайн платформа е втората, която е завършена в последната седмица, след като Volvo по-рано обяви и подобна сделка с израелския стартъп StoreDot.

Партньорството с Carwow идва като естествено продължение на вече обявената цел половината от автомобилите на Volvo да бъдат продавани онлайн до края на 2025 г. Освен в тази насока английският автомобилен търговец ще помага на шведската компания с цялостното й онлайн присъствие.

"Пазарите на трети страни играят ключова роля във всяка потребителска индустрия, която включва конкурентния пейзаж на Volvo Cars", казва Лекс Керсемейкърс, главният търговски директор на Volvo Cars, в прессъобщение, разпространено до медиите. "Ние бяхме един от първите производители на автомобили, които се ангажираха да преминат към онлайн продажбите, и чрез това стратегическо партньорство ще научим и ще придобием представа за поведението при онлайн купуване", добави той.

Какво прави Carwow специален?

Компанията започва дейност през 2009 г. като агрегатор на рецензии, но бързо се превръща в онлайн платформа за продажби, пазар и производство на свои собствени изключително успешни видеоклипове. Една от най-успешните платформи за компанията е YouTube, където тя създава различно автомобилно съдържание, което варира от ревюта на автомобили до драг състезания. Каналът на Carwow има над 6.5 млн. абонати в сайта, като видеата им са гледани над 70 млн. пъти месечно. Тези стойности са значително по-големи от тези на Volvo, като най-гледаното видео на компанията е с 24 млн., а броят на абонатите е едва 185 хил.

"Важно е да се откроим в света днес", обяснява Магнус Фредин, ръководител на онлайн бизнеса на Volvo. "Трябва да адаптираме съдържанието към това, което клиентите търсят", добавя той пред Financial Times.

Улесняване на онлайн продажбите и насочване към електрически автомобили

Освен увеличаването на онлайн присъствието си чрез инвестицията в Carwow Volvo се надява да получи и по-задълбочено разбиране за принципите на онлайн продажбите на коли. Важна част от това е въпросът каква част от процеса по покупка на автомобил клиентите са готови да направят онлайн.

"Клиентите са заинтригувани от наличието на различни части от процеса онлайн, но когато правят тест драйв, те искат да го направят на място за търговия на дребно. Това [инвестирането в Carwow] не е с цел да заобиколим търговците на дребно, а да си сътрудничим с платформа с нуждите на клиентите, от която можем да се поучим", заяви Фредин.

Насочването на Volvo Cars към онлайн продажбите е неразделна част от целта й да стане глобален лидер в бързо развиващия се първокласен електрически сегмент с милиони директни връзки с потребителите. Стратегията й за онлайн продажби се основава на променящото се поведение на потребителите и тенденциите в индустрията в комбинация с амбицията й да бъде водещата марка за чисто електрически автомобили до 2030 г. чрез своята дъщерна компания Polestar.

Фокусът на компанията върху онлайн продажбите и директните взаимоотношения с клиенти включва създаване на просто и безпроблемно изживяване на поръчка на продукти и услуги на Volvo, с прозрачни цени и информация за продуктите, както и яснота относно сроковете за доставка чрез нейния онлайн магазин.

Volvo не спира да инвестира

Това е втората сделка, която шведската компания завършва в последната седмица, като предишната беше придобиването на израелския стартъп за батерии за електрически автомобили StoreDot. Информация на сайта на Volvo описва стартъпа като "развиващ технология за изключително бързо зареждане на батерии", което е от огромно значение в бранша на електрически автомобили заради намаленото време, което е нужно за зареждане на батерията.

Макар и технологията на StoreDot все още да не е публично достояние, в бранша се говори, че тя дори може да надмине тази на американската компания Tesla. StoreDot има за цел да интегрира софтуер и силициеви аноди за производство на по-ефективни батерии и зареждане. Очакванията са, че компанията ще може да интегрира разработените от нея батерии в следващата ера на автомобилите на Volvo.