Какви коли карат българите и кои са най-търсените брандове (инфографика)
През първите четири месеца на годината има ръст в продажбите на нови коли и спад на употребяваните, а търсенето надвишава предлагането


Всяка седмица получавайте най-важното и интересно от ритейл сектора във вашата поща
Автомобилният пазар в България от години страна от едни и същи хронични трудности - остарял автопарк, с преобладаващо цапащи коли и слаб контрол. Данните за първите четири месеца на тази година потвърждават тази тенденция. В същото време търсенето остава високо, особено на пазара на нови коли, но предлагането беше ограничено от недостига на чипове в глобален план, а през тази година - и от войната в Украйна.
В повечето случаи потребителите са купували моделите, които са могли да намерят с най-бърза доставка. Но дори и при по-слабо предлагане пазарът в този сегмент бележи лек растеж. Не такова е положението при употребяваните автомобили, където се наблюдава спад, макар пазарът да е в пъти по-голям от този при новите. Една от причините е, че вносът се ограничи заради недостига на употребявани коли на големите пазари в Европа.
Статията, която искате да прочетете е част от архива на "Капитал", който е достъпен само за абонати. Той включва над 200 000 стати с всичко за бизнеса, политиката и обществото в България от 1993 г. насам.
Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
2 лв. / седмица за 12 седмици * Към офертата
* Aбонамент за Капитал - 2 лв./седмица през първите 12 седмици, а след това - 7.25 лв./седмица. Абонаментът Ви ще бъде подновяван автоматично и таксуван на месечна база. Може да прекратите по всяко време. Само за нови абонати, физически лица.
6 коментара
Хех, само 200 000 на LPG. Шегувате се предполагам?..
Защо се налага използването на чуждицата ‘брандове’? Използвайте българската дума, а не измишльотини!
Статията е писана от математически и статистически неграмотен човек.
Изречението:
"очти половината от автомобилите в България са на възраст над 20 години и се движат с дизел. ", е лишено от всякаква логика.
Възрастта и вида гориво са две съвсем отделни и независими множества.
Не е задължително всяка 20г+ кола да бъде и дизел, а новозакупуените да са непременно бензин и газ.
Това са засичащи се множества. Като до колко се засичат, не е ясно.
Другият крайно нелогичен и неграмотен извод, "новорегистрираните" автомобили се приравняват на това "какви коли карат българите".
Ми, те последните 2 години може и да се регистрират голфове и пасати, ама преди 5-10-15 години да сме нарегистрирали една камара хонди и да си ги караме все още със здраве. Особено ако са по-държеливи от другите "брандове"
Като за в. "Дневник", как да е, с това ниво сме свикнали. Но от в."Капитал" очакваме повече. Все пак, това е икономическа медия.
Хубаво е че българина кара стара кола. Така няма да го боли много, когато запада започне и той да кара стари коли. Което скоро ще се случи.
за нов голф - началото на 2024 с поръчка
До коментар [#1] от "dobadoba":
326 хил. на газ си е съвсем нормално при малко над милион на бензин. Всяка трета бензинова е и с газ.
До коментар [#2] от "western_":
Българската дума "марка", която не е чуждица ли, защото е взета от френски/немски. Изобщо езикът ни е толкова изостанал, че често се налага да се ползват чуждици, а някои неща са направо непреведими.
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.