Бира по 27 долара на летищата в Ню Йорк доведе до промяна на правилата на ценообразуване

Концесионерът OTG неправилно е добавял допълнителна такса

Самолетните билети в САЩ поскъпват значително заради по-високата цена на горивото
Самолетните билети в САЩ поскъпват значително заради по-високата цена на горивото
Самолетните билети в САЩ поскъпват значително заради по-високата цена на горивото    ©  Reuters
Самолетните билети в САЩ поскъпват значително заради по-високата цена на горивото    ©  Reuters
Бюлетин Ритейл Ритейл

Всяка седмица получавайте най-важното и интересно от ритейл сектора във вашата поща

Отмяната на мерките срещу пандемията възроди самолетните пътувания. Това е добра новина за летищата, които отново започват да се пълнят. Една от най-печелившите части от летището за един концесионер са баровете и ресторантите, които се намират на терминалите. Те предлагат чудесна възможност на пътуващите да отдъхнат и изпият по бира преди полета си. Традиционно в тези барове цените са по-високи от обектите в града, но операторът на три летища в Ню Йрок - OTG, е прекалил с надценката. Компанията управлява трите най-големи летища в района на Голямата ябълка - "ЛаГуардия", Международното летище "Джон Ф. Кенеди" и намиращото се в Ню Джърси и използваното от повечето нискотарифни компании за полетите до Ню Йорк "Нюарк". OTG също така управлява летищни концесии и в други градове из САЩ, включително Вашингтон, Чикаго, Филаделфия и Хюстън.

В края на миналата година разследване на регулатора The Port Authority на Ню Йорк и Ню Джърси, който следи тези летища, показва, че на няколко от местата за отдих на летище "ЛаГуардия" цената на една бира е между 23 и 27 долара в зависимост от големината й. Бирата, която предизвика одита, е Sam Adams Summer Ale, която струва 27.85 долара, съобщава The Washington Post. Проверката установи, че някои цени на бирата включват "погрешно добавена допълнителна такса върху завишената базова цена".

От регулатора съобщават, че ще затегнат политиката за ценообразуване така, че цените при обектите на концесия да са сравними с тези в обектите извън летището. Ревизираната политика също така ще ограничи допълнителните такси на летищата до 10%.

От летищния оператор заявяват, че в действащите правила е имало твърде много неясноти и са помолили регулаторът да ги промени, за да не възникват подобни проблеми в бъдеще.

Агенцията ги преработи и те вече са влезли в действие. Всички клиенти на летището с основание трябва да очакват, че политиките, които ограничават ценообразуването на храните и напитките в обекти на концесии, ще бъдат следвани и налагани, каза в съобщението председателят на The Port Authority Кевин О'Тул. "Никой не трябва да се налага да дава такава прекомерна сума за една бира. Новите мерки показват кристално ясно, че всички цени на концесионери ще бъдат рутинно наблюдавани, за да се гарантира, че са приведени в съответствие с регионалния пазар", се казва в изявлението на О'Тул.

В новите насоки са включени различни мерки, които да предотвратят подобни случаи в бъдеще. Най-важната от тях е включването на инструкции как да се определя цена за продукт въз основа на сравними средни стойности в района. Друг важен аспект е и гарантирането на следването на новите правила чрез извършване на случайни, но регулярни проверки от страна на регулатора.

Главният оперативен директор на пристанищната администрация Хънтли Лорънс заяви, че трябва да се гарантират две цели - клиентите на летището да не купуват надценени стоки и концесионерите да имат разумни възможности за печалба, дори когато са изправени пред по-високи оперативни разходи в сравнение с фирмите извън летището.

Билетите в САЩ също поскъпват

Този проблем обаче изглежда малък на фона на повишаването на цените на самолетните билети в САЩ в последната година. Темпът на нарастване значително надскача ръста на инфлацията в страната. Индексът на потребителските цени в САЩ е скочил с 8% през последната година, докато при самолетните билети увеличението е 25%.

Причините за това са различни, но основната е покачващата цена на самолетното гориво. Според Международната асоциация за въздушен транспорт (IATA) цената на реактивното гориво се е увеличила с близо 150% през последната година. Авиокомпаниите също са изправени пред недостиг на пилоти и стюардеси, както и увеличаване разходите за труд. Освен това търсенето на билети достигна по-високи нива дори от преди началото на пандемията, но капацитетът на седалките все още е намален с 6% в сравнение с преди нея.
Все още няма коментари
Нов коментар

Още от Капитал