
Как Зелената сделка на ЕС ще промени глобалния транспорт
Зеленият преход в мобилността в ЕС ще свие търсенето на материали като стомана, алуминий и каучук, но ще отвори ниша за редки метали, зелен водород, амоняк
Седмични новини за европейски регулации, бизнес и финансиране.
- Целите на ЕС за намаляване на индивидуалния транспорт и електрификация на превозите и др. ще свие търсенето на стомана, алуминий и каучук.
- За сметка на това ще се отвори ниша за внос други ресурси - редки метали, зелен водород, амоняк.
- Използването на нисковъглеродни горива за авиацията и корабоплаването ще изисква инвестиции в нова инфраструктура на международните летища и пристанища, и то не само в ЕС.
След енергетиката транспортът е най-големият глобален източник на въглеродни емисии и ЕС има амбициозни цели за зеления преход в сектора. Визията, зададена от Зелената сделка на ЕС, включва цели като максимално използване на капацитета на превозните средства; насърчаване на дистанционна работа и съкращаване на веригите за доставки; повече обществен транспорт за градски и междуградски връзки; предимство на влаковете пред самолетите; преминаване към е-автомобили; по-устойчиви горива за авиация и корабоплаване и др.
Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.
Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
2 лв. / седмица за 12 седмици * Към офертата
* Aбонамент за Капитал - 2 лв./седмица през първите 12 седмици, а след това - 7.25 лв./седмица. Абонаментът Ви ще бъде подновяван автоматично и таксуван на месечна база. Може да прекратите по всяко време. Само за нови абонати, физически лица.
Все още няма коментари
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.