Как Планът за възстановяване ще помогне на електромобилите

Преминаването към е-автомобилите и модернизирането на обществения превоз са ключовите реформи за декарбонизирането на транспорта

Държавата ще залага на електромобилите и съпътстващата ги инфраструктура
Държавата ще залага на електромобилите и съпътстващата ги инфраструктура
Държавата ще залага на електромобилите и съпътстващата ги инфраструктура    ©  Велко Ангелов
Държавата ще залага на електромобилите и съпътстващата ги инфраструктура    ©  Велко Ангелов
Темата накратко
  • Планът за възстановяване ще преорганизира общинския транспорт и ще наложи единен транспортен документ.
  • Трябва да бъдат изградени 10 хил. публични точки за зареждане на електромобили до началото на 2026.
  • След 4 години в България трябва да има поне 30 хил. нови или "втора ръка" електромобили и плъгин хибриди.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

2 лв. / седмица за 12 седмици * Към офертата

Всички абонаменти планове

* Aбонамент за Капитал - 2 лв./седмица през първите 12 седмици, а след това - 7.25 лв./седмица. Абонаментът Ви ще бъде подновяван автоматично и таксуван на месечна база. Може да прекратите по всяко време. Само за нови абонати, физически лица.

7 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 4
    izb08646829 avatar :-|
    izb08646829
    • - 1

    И каква полза има България от тая глупост? Или защото сме либерални и модерни и требва нещо да се усвоява там?

    Нередност?
  • 6
    batMilen avatar :-|
    Milen Stefanov
    • - 1

    The carbon footprint of a new car:
    6 tonnes CO2e: Citroen C1, basic spec
    17 tonnes CO2e: Ford Mondeo, medium spec
    35 tonnes CO2e: Land Rover Discovery, top of the range

    Т.е. производството на среден клас автомобил замърсява със 17 тона CO2
    Среден клас стар дизелов автомобил който гори 5l/100km за 10 000км ще изхвърли 1.36 тона CO2. Т.е. ако карам средно по 10 000км годишно стар дизел ще замърсявам 1.36т CO2 на година или за 12,5 години ще замърся толкова колкото замърсява произвеждането на 1 нов автомобил.
    Така излиза че е много "по-еко" ако карам и поддържам старата си кола 20-25 че и повече години, от колкото да я сменям на всеки 10г.
    И тогава кой замърсява най-много - ами развитите страни които си сменят колите на всеки 5-7год и въвеждат все по-високи "Еко"норми.
    А кой плаща за тяхното замърсяване - бедните страни, които им купуват старите возила!

    Нередност?
Нов коментар