Най-богатият човек в Германия става най-големият акционер на Lufthansa

Клаус-Михаел Кюне увеличи дела си в германската авиокомпания до малко над 15%

През юни Lufthansa отмени 900 полета заради недостиг на персонал
През юни Lufthansa отмени 900 полета заради недостиг на персонал
През юни Lufthansa отмени 900 полета заради недостиг на персонал    ©  Reuters
През юни Lufthansa отмени 900 полета заради недостиг на персонал    ©  Reuters

Най-богатият човек в Германия стана най-големият акционер в германската авиокомпания Lufthansa, след като увеличи дела си от 10.01% до 15.01%. Така Клаус-Михаел Кюне изпревари германското правителство. Берлин продава акциите си, след като превозвачът възстановява средствата по спасителния план по време на пандемията. В замяна на държавната подкрепа от 9 млрд. евро, държавата стана акционер с 20%. Новината се отрази добре на акциите на германския авиопревозвач, след като от началото на годината те са загубили около 9% от началото на годината, съобщава Bloomberg.


Благодарим Ви, че чететете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.

За да видите статията, влезте в профила си или се регистрирайте.

Всеки потребител може да чете до 5 статии месечно без да има абонамент за Капитал.

Влезте в профила си Регистрация

Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове

Най-богатият човек в Германия стана най-големият акционер в германската авиокомпания Lufthansa, след като увеличи дела си от 10.01% до 15.01%. Така Клаус-Михаел Кюне изпревари германското правителство. Берлин продава акциите си, след като превозвачът възстановява средствата по спасителния план по време на пандемията. В замяна на държавната подкрепа от 9 млрд. евро, държавата стана акционер с 20%. Новината се отрази добре на акциите на германския авиопревозвач, след като от началото на годината те са загубили около 9% от началото на годината, съобщава Bloomberg.

Кюне все още не е коментирал публично информацията за увеличаването на своя дял в Lufthansa. Знае се, че магнатът в сектора на логистиката, чието богатство се оценява на 35.1 млрд. долара според индекса на милиардерите на Bloomberg, е изразил интерес да заеме място в борда на директорите на Lufthansa.

"Не е ясно каква е крайната му цел", казва Александър Ървинг, анализатор в Bernstein Autonomous в Лондон. "Търговската логика на вертикалното интегриране на спедитор с въздушен карго оператор е сложна, тъй като прави стимулите по-малко ясни", каза той, отбелязвайки, че не е имало интеграция между Kuehne + Nagel и Hapag-Lloyd.

Империята на Кюне

Кюне е почетен председател и мажоритарен собственик на Kuehne + Nagel, най-големият морски спедитор в света, който развива бизнес и в България. Kuehne + Nagel е ocнoвaна в Бpeмeн oт дядo мy и нeгoвия cъдpyжниĸ пpeз 1890 г. Цeнтpaлaтa нa ĸoмпaниятa e в швeйцapcĸия гpaд Шиндeлeги, в ĸaнтoнa Швиц, извecтeн c блaгoпpиятнaтa cи дaнъчнa cиcтeмa.

По време на преобразуването на Kiihne+Nagel в акционерно дружество (Kiihne+Nagel International), Клаус Кюне става председател на надзорния съвет и през 1969 г. премества централата на компанията в Швейцария. По време на петролната криза той се опита да основе корабна компания, но опитът е неуспешен. В резултат на това през 1981 г., след смъртта на баща си, той е принуден да продаде 50% дял в Kiihne + Nagel International AG за 90 млн. марки на Lonrho-Gruppe, които по-късно изкупува обратно.

В сътрудничество с Техническия университет в Хамбург той основава Hamburg Kuehne School of Logistics и инвестира 54 млн. долара в него. Той също така подкрепя ETH Zurich и Техническия университет в Берлин. В Майорка реставрира 600-годишния Castell Son Claret и го превръща в хотел, който отвори врати през май 2013 г. Също в началото на 2013 г. той купи фалиралия InterContinental Hotel в Хамбург, за да построи нов луксозен хотел The Fontenay на негово място.

Холдинговата компания на Кюне също така притежава 30% в германската Hapag-Lloyd, която досега не е правила опит да придобие авиационни операции. Товарното подразделение на Lufthansa управлява флотилия от 12 големи товарни самолета и също така използва пътническите самолети за превоз на пратки.

Отмяна на полети

През юни Lufthansa отмени 900 полета заради недостиг на персонал. В изявление, превозвачът съобщи, че "отчита голямо търсене на въздушни пътувания това лято, но инфраструктурата на сектора не е напълно възстановена след пандемията. Цялата авиационна индустрия, особено в Европа, в момента страда от недостиг на персонал. Това засяга летищата, наземните услуги, контрола на въздушното движение, а неизменно и авиокомпаниите".

3 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
Нов коментар