Солунското пристанище пусна услуга с товарни влакове до Ниш

От септември блок-влаковете трябва да пътуват между двата града всяка седмица в сряда и събота

Новата услуга е част от изпълнението на стратегията за развитие и инвестиции на пристанището
Новата услуга е част от изпълнението на стратегията за развитие и инвестиции на пристанището
Новата услуга е част от изпълнението на стратегията за развитие и инвестиции на пристанището    ©  Надежда Чипева
Новата услуга е част от изпълнението на стратегията за развитие и инвестиции на пристанището    ©  Надежда Чипева
Бюлетин Ритейл Ритейл

Всяка седмица получавайте най-важното и интересно от ритейл сектора във вашата поща

Солунското пристанище започна да предлага нова услуга за товарни влакове между втория по големина град в Гърция и Ниш в Югоизточна Сърбия. Първият блок-влак е потеглил от гръцкото пристанище в сряда, съобщава информационна агенция АНА. Той е бил натоварен с контейнери за водещия френски контейнеровоз CMA CGM и пристигнал в сръбския град 16 часа по-късно. Освен солунския порт в координацията на графика са участвали и железопътни компании от Гърция (Hellenic Train SA), Северна Македония (MZ Transport AD), Сърбия (Kombinovani Prevoz DOO) и още девет частни и публични компании.


Благодарим Ви, че чететете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.

За да видите статията, влезте в профила си или се регистрирайте.

Всеки потребител може да чете до 5 статии месечно без да има абонамент за Капитал.

Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове

Солунското пристанище започна да предлага нова услуга за товарни влакове между втория по големина град в Гърция и Ниш в Югоизточна Сърбия. Първият блок-влак е потеглил от гръцкото пристанище в сряда, съобщава информационна агенция АНА. Той е бил натоварен с контейнери за водещия френски контейнеровоз CMA CGM и пристигнал в сръбския град 16 часа по-късно. Освен солунския порт в координацията на графика са участвали и железопътни компании от Гърция (Hellenic Train SA), Северна Македония (MZ Transport AD), Сърбия (Kombinovani Prevoz DOO) и още девет частни и публични компании.

Новата услуга е част от изпълнението на стратегията за развитие и инвестиции на пристанището. Атанасиос Лиагкос, председател на борда на директорите на пристанището в Солун и управляващ директор, заяви, че пристанищната администрация изпълнява своята стратегия, като същевременно подобрява връзката на гарата на Солун със съседните страни.

"Порт Солун се превръща в международно пристанище от особена важност, което може да приема кораби директно от главните линии, свързващи Югоизтока, Централна и Източна Европа и Балканите с останалия свят, предлагайки добавена стойност и възможности за развитие за всички партньори", казва той.

По-голяма честота

От септември блок-влаковете трябва да пътуват между Солун и Ниш всяка седмица в сряда и събота. От терминала в Солун също така твърдят, че са готови да увеличат честотата на пътуванията, за да подпомогнат развитието на Сърбия. Ниш, индустриален и исторически град, е разположен на река Нишава, важна точка за управлението на речните коридори Морава - Вардар и Нишава, двата основни маршрута от Централна Европа до Егейско море.

Освен това Сърбия е и пресечна точка на жп линиите от Залцбург до Солун и Будапеща до Истанбул. Тези две линии се пресичат в Централна Сърбия и се разклоняват на 4 подлинии, една от които минава през София. Тази отсечка от трасето се очаква да бъде електрифицирана и ремонтирана до 2025 г., като предвидените средства за проекта са около 268 млн. евро.

Но освен инфраструктурното предимство, което България ще получи от този ремонт на отсечката, който е достатъчен мотив за подобряване на транспортната свързаност между Гърция и България, за България важно пристанище и връзка е и Александруполис в Северна Гърция.

По време на последното редовно правителство, през март, българският транспортен министър Николай Събев се срещна с гръцкия транспортен министър Константинос Караманлис, за да обсъдят именно важността на транспортната свързаност между съседките. Геополитическата значимост на тази свързаност за Гърция се корени в потенциала на връзката с Босфора към Турция, докато за България ползите биха били малко по-различни.

България има желание да придобие около 20% от концесионните права на пристанището в Александруполис. Тогава бившият премиер Кирил Петков коментира в съобщение, че чрез евентуалното придобиване на концесионни права до 2062 г. България ще има достъп до пристанище в Егейско море. По този начин страната ни ще се превърне в стратегически партньор в търговските отношения в региона, което ще е от изключителна полза за българския бизнес.

3 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    susedkata avatar :-|
    Любопитната Съседка
    • + 1

    Гърция и Сърбия - историческото дуо винаги срещу България.

    Нередност?
  • 2
    b.davidkov avatar :-|
    masay
    • - 1
    • + 1

    До коментар [#1] от "Любопитната Съседка":

    Глупости! Посоката Солун -Централна Европа на товарите е исторически обусловена. За разлика от измисления ЕС коридор номер 8 Вльора - Бургас.
    ,,,,,,

    Нередност?
Нов коментар