🗞 Новият брой на Капитал е онлайн >>

Как се задръстиха всички граници

Трафикът расте, но България няма инфраструктура и организация, която може да го поеме

Българските граници имат не работят на пълен капацитет, което е една от основните причини за задръстванията
Българските граници имат не работят на пълен капацитет, което е една от основните причини за задръстванията
Българските граници имат не работят на пълен капацитет, което е една от основните причини за задръстванията    ©  Георги Кожухаров
Българските граници имат не работят на пълен капацитет, което е една от основните причини за задръстванията    ©  Георги Кожухаров
Бюлетин: Вечерни новини Вечерни новини

Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"

Темата накратко
  • Туристическият, транзитният и товарният трафик се засилват едновременно.
  • България е в центъра на регион с нарастващ потенциал за износ към Европа.
  • Влизането в Шенген би било най-бързото решение на проблема.

Двайсет километра. Толкова е опашката от камиони на Дунав мост при Русе. Не по-малка е върволицата на втория мост - при Видин. На границата с Гърция - на Кулата, камиони се срещат по-рядко, но за сметка на това опашките от коли са двойни и тройни. И, разбира се, печално известното вече Капитан Андреево, където на границата на ЕС с Азия тирове чакат дни наред, преди да бъдат пуснати (и изнудени).


Архивът на "Капитал"

Статията, която искате да прочетете е част от архива на "Капитал", който е достъпен само за абонати. Той включва над 200 000 стати с всичко за бизнеса, политиката и обществото в България от 1993 г. насам.

Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

2 лв. / седмица за 12 седмици * Към офертата

Всички абонаменти планове

* Aбонамент за Капитал - 2 лв./седмица през първите 12 седмици, а след това - 7.25 лв./седмица. Абонаментът Ви ще бъде подновяван автоматично и таксуван на месечна база. Може да прекратите по всяко време. Само за нови абонати, физически лица.

6 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    scuby avatar :-(
    scuby
    • - 12
    • + 1

    Нищо от това което се случва в момента нямаше да се случи ако не беше дошла "Промяната" :(. Чудите се какво да измислите, за да оправдаете хаоса навсякъде в държавата! Хората ще си платят за това, че бързо забравят какво е било, за апатията си и неблагодарността си!

    Нередност?
  • 2
    nqma_zna4ka_koi avatar :-|
    nqma zna4ka koi
    • - 4
    • + 2

    Чакай, хаоса още не е дошъл. Това е само временна обстановка. Чукне ли рецесията, е тогава ще дойде хаоса. То не става само да дрънкаш за "мафия" и за всичко друг да е виновен... Върви ама до време и то вече изтича... Последен шанс идва бих казал.

    Нередност?
  • 3
    acarid avatar :-|
    acarid
    • + 4

    Капитал,
    относно ТОЛ таксите, моля да доразвиете темата за лобизма на транспортния министър, започната от Радан Кънев във facebook. Христо Алексиев е директно назначение на пловдивските Дебелаци с по 1000-та камиона и трябва да бъде спрян навреме преди да бутне окончателно ТОЛ системата. https://www.facebook.com/radan.kanev

    Нередност?
  • 4
    hold_kjeft avatar :-|
    hold_kjeft

    Niksen - the dutch art of "doing nothing"
    Изкуството на "нищо правене".

    Най много обичаме да се правим на луд.(думите на Гешев към Бойко)

    "Неефективната работа от страна на назначените на работа там." ето това е най успешната практика на Никсен изкуството на "нищо правене".

    Защо да се мъчиш да правиш нещо вместо това да получаваш възнаграждения и рюшвет за нищо правене?

    От тридесет години почти всички български граждани и чужди знаят че от гкпп-та на България няма нещо което да не можело да минава. Просто си плащаш на корумпираният митничар.

    Не само границите цялата администрация на България практикува Нилсен. И то много успешно. Само се погледнете наоколо.

    Нередност?
  • 5
    dobadoba avatar :-|
    dobadoba

    Само за протокола: проблемът не е от днес.
    С години по ГКПП-тата чакат с дни товарните камиони.
    Преди Ковид-а мой близък чака на припека с автобуса(с още 50калпака) на връщане от Турция.
    8часа. Без вода/храна/тоалетна.
    XXI век.

    Нередност?
  • 6
    tafricanski avatar :-(
    Теодор

    Проблемът е, че софиянците търсят как да си оправдават заплатите. Хрантутим десетки хиляди министерски служители, които оправдават съществуването си с 10-20-100 шапкаря тук-там.
    На вътрешна граница на ЕС няма нужда да се случва нищо. Абсолютно нищо. Нито винетки да се проверяват, нито кантари, нито тол такси да се плащат, нито пък... да се проверяват лични карти. България може да си вдигне бариерите и всеки да си минава както си иска. За това не е необходим Шенген. Шенген забранява проверките, но не е нужен за да "позволи" на софиянци да спрат да ми гледат личната карта като като отивам на летището или да ям дюнер в северния квартал. Румъния и Гърция ако искат да проверяват, това си е тяхно право.
    "По наблюдения на източници на "Капитал" на моста на Русе например често от четирите будки с граничари на изход от българската страна" - буквално няма граничари в Русе на излизане от България. Проверката за излизане от България се случва в Гюргево. Кучебийците които създават задръстването на изход преди моста са... МИТНИЧАРИ. На вътрешна граница на ЕС. Които столичанинът Бойко Борисов е пратил да събират... такса Мост! Която удобно забрави да интегрира с пишман тол системата, с която открадна сума ти пари. За да може да продължи да си държи митничари на изход в Русе, да си събира такса Мост и да си строи с нея софийско метро. И така Русе и Видин са двата града в България, чиито жители имат нужда от 2 винетки и 2 тол такси, за да обиколят на 20 км около дома си.
    Благодарим, премъдра София. За нас е чест да сме ти прованс.

    Нередност?
Нов коментар