Швейцарската Emil Frey купува вносителя на Renault и Dacia в България

Изтеглянето на Renault е част от европейско преструктуриране. Тук се сменя собствеността на дружеството, което продава най-много нови автомобили в страната

79-годишният Валтер Фрей е най-големият акционер в Emil Frey. Преди време той обяви, че ще остави равни дялове на тримата си сина
79-годишният Валтер Фрей е най-големият акционер в Emil Frey. Преди време той обяви, че ще остави равни дялове на тримата си сина
79-годишният Валтер Фрей е най-големият акционер в Emil Frey. Преди време той обяви, че ще остави равни дялове на тримата си сина
79-годишният Валтер Фрей е най-големият акционер в Emil Frey. Преди време той обяви, че ще остави равни дялове на тримата си сина
Бюлетин Ритейл Ритейл

Всяка седмица получавайте най-важното и интересно от ритейл сектора във вашата поща

Renault Group ще продаде българското си дъщерно дружество за внос и дистрибуция на марките Renault и Dacia на швейцарската Emil Frey Group, научи "Капитал". Сделката трябва да бъде завършена до декември, когато новият собственик ще поеме дейността след одобрение от Комисията за защита на конкуренцията.

Със сделката се сменя собствеността на дружеството, което продава най-много нови автомобили в страната, като Dacia е лидер, а Renault - вице.


Благодарим Ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.

За да видите статията, влезте в профила си или се регистрирайте.

Всеки потребител може да чете до 5 статии месечно без да има абонамент за Капитал.

Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове

Renault Group ще продаде българското си дъщерно дружество за внос и дистрибуция на марките Renault и Dacia на швейцарската Emil Frey Group, научи "Капитал". Сделката трябва да бъде завършена до декември, когато новият собственик ще поеме дейността след одобрение от Комисията за защита на конкуренцията.

Със сделката се сменя собствеността на дружеството, което продава най-много нови автомобили в страната, като Dacia е лидер, а Renault - вице.

В България само два от големите автопроизводители имаха директно представителство. След оттеглянето на Renault, единствено BMW присъства пряко.

Все още не е ясно кой ще поеме дейността на Nissan, която досега влизаше в българското дружество "Рено Нисан България", покриващо марките Renault, Nissan и Dacia. Очаква се и тази сделка скоро да бъде обявена, като купувач вече е избран, научи "Капитал".

Европейска раздяла

Renault обяви преди време, че преразглежда дистрибуторската си схема в Европа под плана Renaulution. Целта е съсредоточаване върху развитието на нови технологии и услуги за мобилност. В началото на октомври Emil Frey пое дистрибуторския бизнес на групата в Сърбия.

Швейцарският гигант е семейна компания - най-големият автодилър в Европа с приходи от около 13.5 млрд. евро за миналата година, като общо в 18 държави продава над 30 автомобилни бранда. В групата най-голям акционер е Валтер Фрей, наследил компанията от баща си. Богатството му се оценява от Forbes на 2.8 млрд. долара.

Местен лидер

"Рено Нисан България" присъства на българския пазар от 2005 г. и е най-големият вносител на автомобили по приходи с почти 300 млн. лв. оборот за миналата година. През 2021 г. водещите две марки на българския пазар за нови автомобили бяха Dacia и Renault, които тогава доставиха съответно 4004 и 3258 леки автомобила, както и още над 1500 от Nissan.

Все още не е ясно каква ще е структурата на управление на местния бизнес под шапката на Emil Frey, като в момента "Рено Нисан България" има 30 служители.

Това е поредното разместване на пазара на нови коли, след като "Мото-Пфое" беше продадена на японската Sumitomo Corporation през 2018 г., а през миналата година "София Франс Ауто" добави Citroen и Opel в портфолиото си.

Повече за сделката и промяната на българския автопазар в следващия брой на "Капитал"