Renault се разделя на 5 компании в опит да стане по-успешна

Основен елемент от стратегията на френския производителя е отделянето на бизнеса с двигатели с вътрешно горене от този за електрически автомобили

Очаква се японският производител Nissan, който е дългогодишен партньор на френската марка, да придобие дял в Ampere, както ще се казва компанията за електрически автомобили
Очаква се японският производител Nissan, който е дългогодишен партньор на френската марка, да придобие дял в Ampere, както ще се казва компанията за електрически автомобили
Очаква се японският производител Nissan, който е дългогодишен партньор на френската марка, да придобие дял в Ampere, както ще се казва компанията за електрически автомобили    ©  Reuters
Очаква се японският производител Nissan, който е дългогодишен партньор на френската марка, да придобие дял в Ampere, както ще се казва компанията за електрически автомобили    ©  Reuters
Бюлетин Ритейл Ритейл

Всяка седмица получавайте най-важното и интересно от ритейл сектора във вашата поща

Френският автомобилен производител Renault обяви мащабно преструктуриране, което ще доведе до разделяне на дейностите в пет подразделения. Бизнесът за електрически автомобили ще бъде отделен от този за двигателите с вътрешно горене и хибридни двигатели чрез листване на фондовата борса през следващата година. Освен тях Renault ще има още три предприятия - марката за спортни автомобили Alpine, финансови услуги и нови дейности за мобилност и рециклиране.


Благодарим Ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.

За да видите статията, влезте в профила си или се регистрирайте.

Всеки потребител може да чете до 5 статии месечно без да има абонамент за Капитал.

Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове

Френският автомобилен производител Renault обяви мащабно преструктуриране, което ще доведе до разделяне на дейностите в пет подразделения. Бизнесът за електрически автомобили ще бъде отделен от този за двигателите с вътрешно горене и хибридни двигатели чрез листване на фондовата борса през следващата година. Освен тях Renault ще има още три предприятия - марката за спортни автомобили Alpine, финансови услуги и нови дейности за мобилност и рециклиране.

По време на презентацията пред инвеститорите Renault заяви, че планира оперативни маржове от 8% за 2025 г. и увеличаване до над 10% през 2030 г. при очаквани 5% през тази година. Компанията планира да генерира парични потоци от над 2 млрд. евро годишно в периода 2023/25 г., които да нараснат до над 3 млрд. евро в периода 2026-2030 г. Освен това Renault предвижда да възстанови изплащането на дивиденти от 2023 г. след тригодишно прекъсване, които ще нарастват "постепенно" и "по дисциплиниран начин" до съотношение на изплащане от 35% от нетната печалба в средносрочен план, съобщава Bloomberg.

Основната цел

Основен елемент от стратегията на производителя е отделянето на бизнеса с двигатели с вътрешно горене от този за електрически автомобили, като той ще се партнира с китайската Geely в съвместно предприятие с дялове 50/50. От своя страна подразделението за електрически автомобили ще бъде регистрирано като отделна компания през втората половина на следващата година. Тя ще се казва Ampere и Renault ще търси за нея външни инвеститори, както обмисля и обмисля първично публично предлагане на Euronext Paris най-рано през втората половина на 2023 г.

Очаква се японският производител Nissan, който е дългогодишен партньор на френската марка, да придобие дял в Ampere, но Renault ще запази мажоритарна собственост. Френският производител също планира да увеличи интереса към спортната си марка Alpine и да разработи нова линия, включваща хечбек и кросоувър модели.

"Създаваме независими компании, фокусирани върху структурно по-печеливши дейности, отворени за външни инвестиции, всяко от които е изградено на базата на местен набор от технологии", заяви изпълнителният директор на Renault Лука де Мео пред инвеститорите. Той сравни "старото" Renault със състезател по петобой, който се бори да спечели златни медали във всичките пет дисциплини. Като си партнира във всеки от своите пет нови бизнеса с най-добрите налични партньори, "Renault се надява да спечели медали в тези различни спортове, вместо да остане на средно ниво във всичките 5".

Преговори сNissan

Преговорите между двата автомобилни производителя, които се опитват да изменят съществуващото партньорство, продължават, заяви във вторник френския производител, но без да дава подробности. Преговорите с Nissan са се проточили на фона на опасенията на японската компанията за споделянето на технологии с други компании, включително с китайския конкурент като Geely, съобщават източници за Reuters.

Лука де Мео заяви, че групата иска да даде на партньорството силно бъдеще и "нов шанс", но той също така заяви, че - както в един брак - "за нас е важно да имаме собствени хобита и собствен живот".