Новият брой:
Служебната президентска република

Ford предупреди, че за електромобили ще е нужна 40% по-малко работна ръка

Компанията планира до 2030 г. половината от глобалните ѝ продажби да идват от електрически автомобили

Традиционните вериги за доставки на производителите на автомобили постепенно се заменят от производството на батерии, които са най-важните компоненти за електрическите превозни средства.
Традиционните вериги за доставки на производителите на автомобили постепенно се заменят от производството на батерии, които са най-важните компоненти за електрическите превозни средства.
Традиционните вериги за доставки на производителите на автомобили постепенно се заменят от производството на батерии, които са най-важните компоненти за електрическите превозни средства.    ©  Reuters
Традиционните вериги за доставки на производителите на автомобили постепенно се заменят от производството на батерии, които са най-важните компоненти за електрическите превозни средства.    ©  Reuters
Бюлетин Ритейл Ритейл

Всяка седмица получавайте най-важното и интересно от ритейл сектора във вашата поща

Производството на електрически автомобили ще изисква 40% по-малко работници, отколкото производството на превозни средства с бензинови двигатели, съобщи изпълнителният директор на Ford Джим Фарли. Според него производителят на автомобили трябва да произвежда повече части на място, така че "всеки да има роля" в прехода.


Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

2 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове

Производството на електрически автомобили ще изисква 40% по-малко работници, отколкото производството на превозни средства с бензинови двигатели, съобщи изпълнителният директор на Ford Джим Фарли. Според него производителят на автомобили трябва да произвежда повече части на място, така че "всеки да има роля" в прехода.

"За производството на електрически автомобил се изисква 40% по-малко работна сила, така че ... трябва да използваме вътрешни източници, така че всеки да има роля в този растеж", заяви Фарли, цитиран oт Financial Times, на конференция в Детройт, организирана от организацията Rainbow/PUSH, посветена на подобряването на расовото разнообразие в автомобилната индустрия.

"Предстои ни да изградим цяла нова верига за доставки на батерии, двигатели и електроника и разнообразието трябва да играе още по-голяма роля в нея", заяви Фарли пред активиста за граждански права и основател на организация Джеси Джаксън.

Преходът към електрически превозни средства се очаква да намали броя на работните места в автомобилната индустрия, тъй като те се сглобяват от по-малко части в сравнение с автомобилите с двигатели с вътрешно горене. Според изчисления на United Auto Workers от 2018 г. преходът към производството на електромобили може да доведе до загуба на 35 хил. работни места от общо 400 хил. работници, които синдикатът представлява. В доклад на германска работна група се посочва, че автомобилният сектор в страната може да загуби 400 хил. работни места през следващото десетилетие в резултат на преминаването към електрическа енергия, припомня Financial Times.

От юли Фарли твърди, че във Ford има "твърде много хора". През август той съкрати 3000 служители, като ръководителите нарекоха структурата на разходите на компанията "неконкурентоспособна" в сравнение с други производители на автомобили. В края на 2021 г. Ford е имала 183 хил. служители.

Нова верига за доставки

Традиционните вериги за доставки на производителите на автомобили постепенно се заменят от производството на батерии, които са най-важните компоненти за електрическите превозни средства. Tesla и Panasonic работят заедно от 2014 г. насам, за да произвеждат батерии в първата гигафабрика на производителя в Невада. Ford и General Motors си партнират съответно с производителите на батерии SK Innovation и LG Chem за изграждане на заводи в САЩ, които да доставят батерии за техният нарастващ брой модели електромобили.

Промяната в корпоративната стратегия на Ford в посока към по-вертикална интеграция би върнала компанията към ранните ѝ дни, когато нейният основател Хенри Форд е притежавал гори, железни мини, кариери за варовик и дори каучукова плантация в Бразилия, за да контролира изцяло веригата за доставки на компанията. "Ако Хенри Форд възкръсне, щеше да си помисли, че последните 60 години не са били толкова вълнуващи, но сега щеше да му хареса, защото напълно преоткриваме компанията", заяви Фарли.

1 коментар
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    ajsayder avatar :-|
    sim4o

    Dobra novina !

    Нередност?
Нов коментар