Новият брой:
Правителство с ГЕРБ?

Разходите за електроавтомобили се изравняват с тези за бензинови и дизелови модели

Цените на електрическите коли остават по-високи, но имат по-ниски експлоатационни разходи поради по-малката поддръжка и по-евтиното зареждане

Разходите за стандартен семеен автомобил, като Ford Kuga или електрическа Škoda Enyaq са еднакви или по-ниски в 19 от 22-те европейски държави, включително Обединеното кралство, Франция, Германия и Нидерландия.
Разходите за стандартен семеен автомобил, като Ford Kuga или електрическа Škoda Enyaq са еднакви или по-ниски в 19 от 22-те европейски държави, включително Обединеното кралство, Франция, Германия и Нидерландия.
Разходите за стандартен семеен автомобил, като Ford Kuga или електрическа Škoda Enyaq са еднакви или по-ниски в 19 от 22-те европейски държави, включително Обединеното кралство, Франция, Германия и Нидерландия.    ©  Reuters
Разходите за стандартен семеен автомобил, като Ford Kuga или електрическа Škoda Enyaq са еднакви или по-ниски в 19 от 22-те европейски държави, включително Обединеното кралство, Франция, Германия и Нидерландия.    ©  Reuters
Бюлетин Ритейл Ритейл

Всяка седмица получавайте най-важното и интересно от ритейл сектора във вашата поща

Поради нарастващите цени на горивата през тази година разходите за притежание и управление на електрически автомобил вече са по-ниски от тези за бензин или дизелово гориво в някои европейски страни, оказват данни на LeasePlan. Докладът на LeasePlan, която разполага с 1.9 млн. автомобила, използвани от компании, съпоставя оперативните разходи и цените на лизинга за своите автомобили, като ги сравнява по сегменти и в 22 държави, пише Financial Times. Данните в него са взети от четиригодишни лизинги и при допускане за годишен пробег от 30 хил. км, като е използвана информацията от почти 3000 автомобила от 132 модела.


Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

2 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове

Поради нарастващите цени на горивата през тази година разходите за притежание и управление на електрически автомобил вече са по-ниски от тези за бензин или дизелово гориво в някои европейски страни, оказват данни на LeasePlan. Докладът на LeasePlan, която разполага с 1.9 млн. автомобила, използвани от компании, съпоставя оперативните разходи и цените на лизинга за своите автомобили, като ги сравнява по сегменти и в 22 държави, пише Financial Times. Данните в него са взети от четиригодишни лизинги и при допускане за годишен пробег от 30 хил. км, като е използвана информацията от почти 3000 автомобила от 132 модела.

От бранша смятат, че повсеместно ще се премине към електрически автомобили, когато те станат толкова евтини за притежание, експлоатация и обслужване, колкото автомобилите с двигатели с вътрешно горене. "Електрическите превозни средства в почти всеки сегмент и във всяка европейска държава вече са на същата цена или по-евтини от бензиновите или дизеловите автомобили на база обща цена на притежание", се казва в доклада.

В него се установява, че разходите за стандартен семеен автомобил, като Ford Kuga или електрическа Škoda Enyaq са еднакви или по-ниски в 19 от 22-те европейски държави, включително Обединеното кралство, Франция, Германия и Нидерландия. Само в Полша, Италия и Чехия електрическият модел е бил значително по-скъп. Сред по-малките автомобили, като Renault Megane или Kia Nero, разходите за закупуване и експлоатация във Великобритания са 919 евро на месец за електрически автомобил, 941 евро за дизелов и 954 евро за бензинов, се посочва в доклада. За същите автомобили във Франция разходите за електрическия модел са само 735 евро месечно, в сравнение с 904 евро за дизелов и 868 евро за бензинов.

Разлика в цената на зареждане

Докато разходите за зареждане с бензин и дизел са сходни в повечето области, разходите за зареждане на електрически автомобил варират в широки граници. Обикновено зареждането в домашни условия е по-евтина алтернатива на използването на обществени бързи зарядни станции, които са с по-висока цена заради по-високата си скорост.

За изчисленията си за зареждане на електромобили LeasePlan използва навиците на зареждане на средностатистическия си клиент, като 65% от тях зареждат колите у дома, 20% - на работното място, а 15% - в по-скъпа обществена зарядна точка. Докладът установява, че разходите за зареждане възлизат на 15% от тези за притежание и експлоатация на електромобил, докато разходите за зареждане на дизелов автомобил са 28% от общите разходи за притежание.

18 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    eco50526549 avatar :-|
    Манчо
    • - 1
    • + 7

    Разходите за електроавтомобили се изравняват с тези за бензинови и дизелови модели
    ***
    Поради нарастващите цени на горивата през тази година разходите за притежание и управление на електрически автомобил вече са по-ниски от тези за бензин или дизелово гориво в някои европейски страни

    ***

    Мдаммм, очевидно разходите за идиотизъм и тази година намаляват....

    Нередност?
  • 2
    borodino avatar :-|
    borodino
    • - 9
    • + 7

    Има една измама, която се мултиплицира от подобни писаници - електричеството за зареждането на елавтопарка трябва да се произведе. За разлика от горивата то не може да се складира, т.е. трябва да се увеличи производството, а това са нови пикови мощности.
    По този повод Швейцария забрани електромобилите.

    Нередност?
  • 3
    sandman avatar :-|
    sandman
    • - 5
    • + 8

    Какви разходи се изравняват?
    Плащам приблизително 90 еуроцента за киловат.
    При дневни температури не надхвърлящи -5 гр. Батерите не могат да се заредят повече от 80%. Дори да се заредят на топло при излизането в студа пак падат бързо. Отоплението в електричката на стъкла, огледала и салон е за сметка на батерията, не от топлината отведена от ДВГ, която иначе би била неизползвана. Цените за сервиз и поддръжка на ел.колите са доста ''солени''. Цените на самите коли са също ''солени''.Вчера докато си разхожах кучето при -8 гр. Гледах на зарядните/ май са около 10-на/ плътно заети с тесли, а поне още около 5-6 чакащи за място. Чакащите трябва да си стоят в колите, че да заемат освободено място, иначе има да чакат...
    Изобщо, ел колите са за топъл климат за градско каране.
    Тук е пълно с тях, по причина идиотско изкривяване на пазара в най-грозно социалистическия му вид. Е не може да продължава вечно и догодина собствениците им почват да плащат по малко данъци. Става им едно такова неприятно.
    Капан за тъпанари, а екологичността им дори не е спорна.

    Нередност?
  • 4
    nqma_zna4ka_koi avatar :-|
    nqma zna4ka koi
    • - 2
    • + 6

    Сега малко става нелепо като се пускат фанфарите много преди събитието. "Разходите" били се изравнили, а дори били по-ниски в "някои европейски страни"?!? Това може да се случи само с колосални данъчни преференции за притежателите на същите като сещайте се това няма как да продължи при нарастване на автопарка, защото някой трябва и да плаща. Така че си е чист капан - нефункционален, скъп и тъп!
    Все пак това е бъдещето, но все още е далече момента за такива статии...

    Нередност?
  • 5
    parol avatar :-|
    parol
    • - 3
    • + 8

    От три години имам едно баварче-електричка. Гаража го оборудвах за зареждане и все още ми е в пъти по евтино дори и от газ!!!!

    Нередност?
  • 6
    ajsayder avatar :-|
    sim4o
    • + 3

    До коментар [#5] от "parol":

    Много ясно - акциз и всякакви данъци, дето са в цената на горивото и с които държавата си пълни бюджета-ти ги не плащаш.. Като станат електрото 100% - добре дошли данъци ..

    Нередност?
  • 7
    ajsayder avatar :-|
    sim4o
    • - 3
    • + 2

    До коментар [#4] от "nqma zna4ka koi": ""Все пак това е бъдещето, но все още е далече момента за такива статии..."
    -- ---
    Бъдещето е такова след само 8-10 години ..
    В болшинството държави, ще има само електро и ДВГ ще са забранени ..

    Нередност?
  • 8
    joro4900 avatar :-P
    joro4900
    • - 1
    • + 3

    До коментар [#5] от "parol":

    Е ми купи си още едно баварче и си ги карай, ще ти излезе 2 пъти по–евтино.

    Нередност?
  • 9
    avoynov avatar :-|
    GuardianSW
    • - 4
    • + 4

    След нова година ми пристига Ениак-а. От 2020 караме Кона. Преди давахме по 7-8 хиляди на година за дизел. От година сметката стана 400-500лв на година. Зареждаме основно вкъщи, от соларни панели. Да инвестицията е малко по-голяма в началото, но разходите за електромобил са 4-5 пъти, забележете пъти, по-малки от бензин или дизел. Инвестицията при 30 хил. км. на година както ние караме се избива за 4 години. Въобще не отварям дума за комфорт по време на пътуване, ускорение. Към ноември в Китай 35% от новите автомобили са ел. В Западна Европа 25%. Китайските компании БУайДи, Експенг и т.н. сега започнаха да навлизат в Европа. До 2-3 години продажбите на ел. автомобили ще стигнатнад 50%

    Нередност?
  • 10
    chichka avatar :-P
    chichka
    • - 4
    • + 4

    Поредните лъжи и манипулации. Тук все още не е включено цената на рециклирането на автомобила и батерията му!!!!
    Замислете се на резултата от балона "еко дизел" надуван вече 10-тина години. Трябва да изгорите 100 единици нафта, за да произведете 80 единици рапично олио с което да замените изкопаемата нафта!!! въглеродния отпечатък та електоватомобила дори е още по-голям.
    Поредните залъгалки и далавери на върхушката.

    Нередност?
Нов коментар