Разходите за електроавтомобили се изравняват с тези за бензинови и дизелови модели
Цените на електрическите коли остават по-високи, но имат по-ниски експлоатационни разходи поради по-малката поддръжка и по-евтиното зареждане


Павел Бонкин

Всяка седмица получавайте най-важното и интересно от ритейл сектора във вашата поща
Поради нарастващите цени на горивата през тази година разходите за притежание и управление на електрически автомобил вече са по-ниски от тези за бензин или дизелово гориво в някои европейски страни, оказват данни на LeasePlan. Докладът на LeasePlan, която разполага с 1.9 млн. автомобила, използвани от компании, съпоставя оперативните разходи и цените на лизинга за своите автомобили, като ги сравнява по сегменти и в 22 държави, пише Financial Times. Данните в него са взети от четиригодишни лизинги и при допускане за годишен пробег от 30 хил. км, като е използвана информацията от почти 3000 автомобила от 132 модела.
- Новата година ще донесе увеличено производство на EV въпреки ниските продажби
- Как България стана лидер на европейския автопазар
Статията, която искате да прочетете е част от архива на "Капитал", който е достъпен само за абонати. Той включва над 200 000 стати с всичко за бизнеса, политиката и обществото в България от 1993 г. насам.
Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
2 лв. / седмица за 12 седмици * Към офертата
* Aбонамент за Капитал - 2 лв./седмица през първите 12 седмици, а след това - 7.25 лв./седмица. Абонаментът Ви ще бъде подновяван автоматично и таксуван на месечна база. Може да прекратите по всяко време. Само за нови абонати, физически лица.
18 коментара
Разходите за електроавтомобили се изравняват с тези за бензинови и дизелови модели
***
Поради нарастващите цени на горивата през тази година разходите за притежание и управление на електрически автомобил вече са по-ниски от тези за бензин или дизелово гориво в някои европейски страни
***
Мдаммм, очевидно разходите за идиотизъм и тази година намаляват....
Има една измама, която се мултиплицира от подобни писаници - електричеството за зареждането на елавтопарка трябва да се произведе. За разлика от горивата то не може да се складира, т.е. трябва да се увеличи производството, а това са нови пикови мощности.
По този повод Швейцария забрани електромобилите.
Какви разходи се изравняват?
Плащам приблизително 90 еуроцента за киловат.
При дневни температури не надхвърлящи -5 гр. Батерите не могат да се заредят повече от 80%. Дори да се заредят на топло при излизането в студа пак падат бързо. Отоплението в електричката на стъкла, огледала и салон е за сметка на батерията, не от топлината отведена от ДВГ, която иначе би била неизползвана. Цените за сервиз и поддръжка на ел.колите са доста ''солени''. Цените на самите коли са също ''солени''.Вчера докато си разхожах кучето при -8 гр. Гледах на зарядните/ май са около 10-на/ плътно заети с тесли, а поне още около 5-6 чакащи за място. Чакащите трябва да си стоят в колите, че да заемат освободено място, иначе има да чакат...
Изобщо, ел колите са за топъл климат за градско каране.
Тук е пълно с тях, по причина идиотско изкривяване на пазара в най-грозно социалистическия му вид. Е не може да продължава вечно и догодина собствениците им почват да плащат по малко данъци. Става им едно такова неприятно.
Капан за тъпанари, а екологичността им дори не е спорна.
Сега малко става нелепо като се пускат фанфарите много преди събитието. "Разходите" били се изравнили, а дори били по-ниски в "някои европейски страни"?!? Това може да се случи само с колосални данъчни преференции за притежателите на същите като сещайте се това няма как да продължи при нарастване на автопарка, защото някой трябва и да плаща. Така че си е чист капан - нефункционален, скъп и тъп!
Все пак това е бъдещето, но все още е далече момента за такива статии...
От три години имам едно баварче-електричка. Гаража го оборудвах за зареждане и все още ми е в пъти по евтино дори и от газ!!!!
До коментар [#5] от "parol":
Много ясно - акциз и всякакви данъци, дето са в цената на горивото и с които държавата си пълни бюджета-ти ги не плащаш.. Като станат електрото 100% - добре дошли данъци ..
До коментар [#4] от "nqma zna4ka koi": ""Все пак това е бъдещето, но все още е далече момента за такива статии..."
-- ---
Бъдещето е такова след само 8-10 години ..
В болшинството държави, ще има само електро и ДВГ ще са забранени ..
До коментар [#5] от "parol":
Е ми купи си още едно баварче и си ги карай, ще ти излезе 2 пъти по–евтино.
След нова година ми пристига Ениак-а. От 2020 караме Кона. Преди давахме по 7-8 хиляди на година за дизел. От година сметката стана 400-500лв на година. Зареждаме основно вкъщи, от соларни панели. Да инвестицията е малко по-голяма в началото, но разходите за електромобил са 4-5 пъти, забележете пъти, по-малки от бензин или дизел. Инвестицията при 30 хил. км. на година както ние караме се избива за 4 години. Въобще не отварям дума за комфорт по време на пътуване, ускорение. Към ноември в Китай 35% от новите автомобили са ел. В Западна Европа 25%. Китайските компании БУайДи, Експенг и т.н. сега започнаха да навлизат в Европа. До 2-3 години продажбите на ел. автомобили ще стигнатнад 50%
Поредните лъжи и манипулации. Тук все още не е включено цената на рециклирането на автомобила и батерията му!!!!
Замислете се на резултата от балона "еко дизел" надуван вече 10-тина години. Трябва да изгорите 100 единици нафта, за да произведете 80 единици рапично олио с което да замените изкопаемата нафта!!! въглеродния отпечатък та електоватомобила дори е още по-голям.
Поредните залъгалки и далавери на върхушката.
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.